Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET

Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET. Perkongsian tentang Peperiksaan MUET kembali lagi..huhu. Adakah anda tahu bila ujian bertulis muet akan diadakan ? Sebagai calon, pastinya anda tahu, kan. Ke, ada yang tidak tahu bila ujian bertulis akan berlangsung..

Sebagai calon memang memalukan lah..huhu..

Atau..

Anda sebagai ibubapa atau ada ahli keluarga akan mengambil Peperiksaan Muet. Beri kata-kata semangat pada mereka kerana ujian bertulis muet dijangkakan akan diadakan pada minggu hadapan..


Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET


Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET

Berikut melalui maklumat yang admin terima, Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET pada 11 MAC 2017. Boleh katakan tidak banyak masa lagi untuk membuat ulangkaji atau prepair mana-mana yang patut dalam ujian bertulis ini..

Hanya seminggu saja lagi..

Dan..

Dengan seminggu tu, apa-apa pun boleh berlaku. Oran kata "Masa memberi tumpuan sepenuhnya study dan lulus muet". Seperti apa yang ditulis oleh Puan Norehan dalam panduan lulus muet..

Kelebihan Panduan Peperiksaan Muet


Secara ringkas kelebihan atau ilmu yang akan anda miliki jika membaca rujukan peperiksaan muet..

Ini antara kelebihan isi kandungan ebook peperiksaan muet..

Bab 1 : Pengenalan

Bab 2 : Apa itu MUET?

Bab 3 : Speaking Paper (800/2)
Perkara Yang Perlu Dilakukan Semasa Speaking Exam
Contoh Soalan Peperiksaan Speaking
Gambaran Bagaimana Task A Dijalankan
Gambaran Bagaimana Task B Dijalankan
Kelemahan Calon Semasa Peperiksaan Speaking

Bab 4 : Reading Paper (800/3)
Panduan Menjawab Soalan Reading
Cara Mencari Makna Perkataan Tanpa Guna Kamus 
Contoh Soalan Reading

Bab 5 : Writing Paper (800/4)
Cara Menjawab Soalan Writing
Senarai Perkataan Untuk Membuat Analisa
Contoh Soalan & Jawapan Paper Writing

Bab 6 : Listening Paper (800/1)
Panduan Menjawab Ujian Listening
Tips Memperbaiki Kemahiran Mendengar
Tips Menjadi Pendengar Yang Baik
Contoh Soalan Listening

Bab 7 : Panduan Menghadapi Peperiksaan
Sebelum Peperiksaan
Semasa Peperiksaan
Selepas Peperiksaan

Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET


Okey, ini antara teknik-teknik yang diajar dalam panduan tersebut. Sebelum terlambat, sebaiknya calon-calon baca. Boleh dapatkan ilmu tersebut melalui link Panduan Peperiksaan Muet..

Sekian..

Terima kasih membaca artikel Tarikh Ujian Bertulis Peperiksaan MUET..

6 comments.. read them below or add one

dedauncomel.com dedauncomel.com 04 Mac, 2017 13:00
MUET ni sebenarnya tak susah sangat. Cuma kena ada panduan yang betul supaya dapat tahu apa jenis soalan keluar, macamana nak jawab dan persediaan2 yang perlu dilakukan.

Betul memang Bahasa Inggeris pun kena mantap. Mantap macamana pun kalau tak tau jenis soalan, cara jawab memang susah nak dapat BAND 1 :)
lokman amirul lokman amirul 04 Mac, 2017 16:50
info yg bagus jie....selamat lokman dh lepas amek muet sesi sebelum ini...
paridah paridah 04 Mac, 2017 17:18
MESTI BUAT PERSEDIAAN SEBAIKNYA SEBELUM HADIRI UJIAN TU ...LULUS MUET TNTU LBH MUDAH APA2 URUSAN KERJA
siti hazreen siti hazreen 05 Mac, 2017 23:44
pastikan muet band 3 dan ke atas. in syaa allah mudah lepas syarat U.

tak susah sangat.

good luck semua ;)
sabree hussin sabree hussin 06 Mac, 2017 19:09
Ho ho nasib baik aku dah pernah ambik exam ni