Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017

Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017. Kita akan memasuki bulan Mac dalam beberapa hari lagi, bersediakah anda dengan perubahan yang akan berlaku pada harga minyak petrol diesel pada Mac nanti. Adakah akan berlaku kenaikkan lagi atau penurunan harga..

Kita sama-sama tunggu keputusannya..

Harga runcit rasmi petrol diesel pada Mac 2017 akan diumumkan akhir bulan Februari iaitu tarikh 28/2/2017. Ia merupakan hari terakhir pada bulan tersebut..

Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017

Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017

Melalui Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi Kepengunaan (KPDNKK), notis perbezaan atau perubahan harga minyak petrol diesel Mac 2017 akan diberikan pada pengusaha setiap hujung bulan pada tarikh tertentu. Biasanya pada hari terakhir lah..

Harapan rakyat Malaysia dapat turunkan harga minyak petrol diesel..

Harga minyak petrol terbahagi kepada dua iaitu RON 95 dan RON 97. Harga minyak akan berkuatkuasa pada 1 Mac 2017 pukul 12.01 pagi. Bulan lepas berlaku kenaikan pada harga minyak diesel. Harga minyak petrol naik 20sen manakala diesel naik 10sen..

RON 95 > RM2.50 Seliter
RON 97 > RM2.60 Seliter
DIESEL >  RM2.20 Seliter

Harga naik marah, kan. Tapi, bila harga minyak turun, senyap pulak..huhu..

Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017

Jadual Harga Minyak Petrol Diesel 2017

Kami jugak ada sediakan jadual harga minyak petrol diesel untuk bulan-bulan lepas. Ia dapat dijadikan info dan dapat tengok perbezaan harga setiap bulan ke bulan bagi tahun 2017. Antara jadualnya..

Harga Minyak Petrol Diesel Januari 2017

RON 95 > RM2.10 seliter
RON 97 > RM2.40 seliter
DIESEL > RM2.05 seliter

Harga Minyak Petrol Diesel Februari 2017

RON 95 > RM2.30 seliter
RON 97 > RM2.60 seliter
DIESEL > RM2.15 seliter

Dengan kos sara hidup yang semakin tinggi, diharapkan pihak yang terlibat dengan harga minyak petrol dan diesel dapat menurunkan harga serendah yang mungkin untuk membantu rakyatnya..

Jadi lah seperti pemimpin-pemimpin yang sebelum ini yang memikirkan kesusahan rakyat mereka..

Semoga bermanfaat..

Terima kasih membaca artikel Harga Minyak Petrol Diesel Mac 2017..

4 comments.. read them below or add one

dedauncomel.com dedauncomel.com 01 Mac, 2017 17:13
Setuju dengan perenggan terakhir tu. Rakyat diutamakan pencapaian didahulukan.

Harga minyak naik, harga barang keperluan pun naik. Ayam mahal menteri suruh makan ikan. Ikan sekarang mahal menteri suruh berjimat.

Sardin dalam tin pun naik harga. Jadi nak makan apa? Rumput?

Menteri makan mahal, naik jet, main golf kat asutralia, makan lobster. Rakyat disuruh berjimat dan makan rumput.

Ketahian apakah ini?

Maaf. Emosi pula.
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 02 Mac, 2017 09:23
bakal 1hb je buat org trtnya..huhu
Noriza Abdul Rahman Noriza Abdul Rahman 02 Mac, 2017 10:21
Kalau pemimpin yang berjiwa rakyat, pastinya dirasai kesusahan rakyat walaupun rakyat tak komplen. Ni bila rakyat bersuara dikatanya rakyat tak bersyukur. Semuanya kena menjadi teladan. Jika menteri tak pernah merasa susahnya hidup rakyat memang mereka tak nampak dimana mereka perlu berubah
raihanah raihanah 04 Mac, 2017 08:24
harapnya pemimpin sekarang dapat digantikan dengan yang baru dan empati kepada rakyat