Belajar Akaun Cara Mudah Dengan Panduan Perakaunan

Belajar Akaun Cara Mudah Dengan Panduan Perakaunan. Mata pelajaran Perakaunan tidak asing lagi bagi kita, ia di ajar di mana-mana sahaja seperti sekolah, kolej, universiti, kerja dan ada yang buat bisnes belajar akaun. Nampaknya penting ilmu akaun pada diri kita semua, ia digunakan di mana-mana seperti dalam pekerjaan..

Masalahnya adakah anda mahir dalam prinsip perakaunan..

Kalau anda sudah mahir, Alhamdulliah. Suatu kelebihan untuk anda. Bagaimana dengan mereka yang tidak pandai konsep akaun ini ? Dari zama sekolah hingga la lepasan universiti tapi masih lagi tidak pandai-pandai dalam perakaunan. Banyak ruginya anda, ada peluang belajar tapi di persia-siakan..


Belajar Akaun Cara Mudah Dengan Panduan Perakaunan


Punca Gagal Perakaunan

Apakah sebab yang membuatkan anda gagal dalam prinsip perakaunan ? Apa yang pasti sebab utama malas belajar, kan. Anda menganggap pelajaran ini tidak penting. Betul tak..huhu. Ladi sebab, faktor buku akaun yang tebal membuatkan anda jadi jemu nak belajar. Last-last membuatkan anda gagal kuasai konsep perakaunan..

Atau..

Anda rasa sudah pandai..

Kalau ada sifat ini, Tak kemana anda. jadi, cepat-cepat berubah..huhu..

Tapi..

Admin tahu, pasti ramai yang minat yang mendalam dalam memperlajari ilmu perakaunan tapi atas sebab-sebab tertentu membuatkan anda terbantut untuk memperlajarinya. Mungkin ini masalah yang anda hadapi..

  1. Tidak tahu dimana tempat yang mengadakan kelas perakaunan
  2. Jadual kelas pembelajaran yang mungkin tidak sesuai dengan masa anda serta selalu bertembung dengan aktiviti harian anda yang lain.
  3. Yuran kelas yang agak mahal
  4. Suasana pembelajaran yang mungkin kurang selesa.
  5. Tidak mempunyai buku rujukan yang tepat dan bersesuaian.
  6. Sistem pembelajaran yang tidak berkesan dan tidak bersistematik.
  7. Tidak menjumpai tenaga pengajar yang sanggup membimbing anda hingga berjaya.
  8. Dan masalah-masalah lain yang menyebabkan anda terpaksa melupakan sahaja niat anda untuk mempelajari ilmu perakaunan

In Sha Allah, masalah tersebut boleh diatasi satu persatu..

Tahukah Anda Fakta Menarik Prinsip Perakaunan

Fakta menarik yang boleh dikongsikan dengan anda jika anda memahami ilmu perakaunan. Antaranya ialah..

  • Tahukah anda, ilmu perakaunan itu amatlah penting dalam perniagaan dan kehidupan anda?
  • Tahukah anda, sebenarnya anda mempunyai cara untuk mempelajari ilmu perakaunan dengan kos yang sangat murah dan berpatutan?
  • Tahukah anda, jika sekiranya anda tidak mempunyai ilmu perakaunan, anda akan menghadapi akibat yang sangat buruk seperti anda akan mengalami kerugian yang berganda-ganda dalam perniagaan anda dan anda kemungkinan besar diisytiharkan muflis?
  • Tahukah anda, masyarakat di Malaysia ramai yang suka untuk mencari ilmu tetapi ramai dalam kalangan mereka yang terlepas ilmu yang sangat berharga ini iaitu tidak lain dan tidak bukan ILMU PERAKAUNAN itu sendiri?
  • Tahukah anda, anda tidak perlu lagi untuk bersusah payah untuk masuk ke Intitut Pengajian Tinggi Awam(IPTA) dan Institut Pengajian Tinggi Swasta(IPTS) semata-mata untuk mempelajari ilmu yang tiada kaitan dengan kehidupan anda?? Saya pasti tidak semua daripada kita berpeluang untuk meneruskan pengajian di IPTA/IPTS yang terpilih!!

Belajar Akaun Cara Mudah Dengan Panduan Perakaunan

Anda pastinya tercari-cari kaedah yang paling mudah untuk memperlajari prinsip perakaunan atau konsep perakaunan untuk memajukan diri anda. Anda memang awesome jika berfikiran macam tu..

Anda memang terbaik..huhu..

Di sini admin nak kongsikan satu rujukan mudah untuk anda menguasai perakuanan. Rujukan ini telah ditulis oleh Ahmad Bashier yang berpengalaman bertahun-tahun dalam sistem perakuanan. Panduan Perakaunan ini dihasilkan untuk menolong anda mahir dalam masa yang singkat sahaja..

Belajar Akaun Cara Mudah Dengan Panduan Perakaunan


Kelebihan Panduan Perakaunan

Secara ringkas admin kongsikan kelebihan dalam Panduan Perkaunan yang akan ada pada anda. Jad, manfaatkan kelebihan tersebut untukmemberi ganjaran pada anda. Antaranya ialah..

  • Ia ditulis di dalam bahasa yang mudah difahami iaitu Bahasa Melayu untuk menjadikannya ebook paling mudah difahami dan berkesan.
  • Ia memberi gambaran jelas tentang perakaunan serta penggunaanya dalam kehidupan seharian.
  • Ia memberikan ilmu pengetahuan serta asas-asas dalam perakaunan yang wajib difahami oleh semua masyarakat.
  • Setiap pembeli ebook Panduan Perakaunan ini akan dapat memantapkan lagi penghayatannya terhadap ilmu perakaunan sama ada secara teori mahupun praktikal.
  • Ebook Panduan Perakaunan ini amat baik dan memberi peluang kepada sesiapa sahaja dalam mengejar impian mempelajari Perakaunan berdasarkan teknik-teknik yang betul.
  • Ia dapat menjawab segala persoalan anda yang tidak dapat diselesaikan selama ini terutama bagi mereka yang sedang mempelajari Perakaunan. Sudah pasti ia menepati dan dapat memenuhi kehendak pembelajaran anda.
  • Ebook Panduan Perakaunan ini boleh dijadikan panduan untuk mengajar anak-anak anda belajar perakaunan sejak kecil lagi di rumah anda sendiri. Anda boleh membantu anak-anak anda mempelajari Perakaunan menggunakan ebook ini. Pastinya ia amat menyeronokkan.
  • Bagi golongan ibu bapa yang berhasrat untuk menghantar anak-anak mereka melanjutkan pelajaran dalam bidang perakaunan, mereka perlu mendapat ebook Panduan Perakuanan ini.
  • Dengan adanya ebook Panduan Perakaunan ini, anak-anak anda akan dapat menguasai Perakaunan dengan mudah sebagai persediaan melanjutkan pelajaran.
  • Ebook Panduan Perakaunan ini juga menjadi pencetus kepada bidang-bidang ilmu yang lebih luas seperti ilmu berkaitan dengan perniagaan dan seterusnya mengingkatkan penghayatan pembaca terhadap ilmu ini.
  • Disebabkan itu, Ebook Panduan Perakaunan ini dapat memenuhi apa yang diinginkan oleh orang-orang melayu dan sesiapa sahaja yang ingin mempelajarinya walaupun tiada asas langsung di di dalam Perakaunan.
  • Ia adalah kesinambungan daripada usaha-usaha saya untuk mendidik masyarakat Malaysia berkaitan dengan ilmu perakaunan ini.
  • Semestinya ia menjimatkan masa dan tenaga anda untuk belajar ilmu asas perakaunan ini.
Okey, pastikan anda baca habis..

Rujukan ini sesuai dibaca oleh semua golongan, janji anda sudah boleh baca la..huhu. Jadi, anda ingin menguasai perakaunan dalam masa yang singkat dengan berkesan. Boleh klik Panduan Perakaunan ini untuk menambah ilmu di dada anda..

Sekian..




4 comments.. read them below or add one

dear anies dear anies 15 Februari, 2017 14:18
sy suka belajar tp ms spm sy drop subjek ni sbb x leh ;-)
hainom OKje hainom OKje 16 Februari, 2017 14:52
Anak hakak belajar akaun Jie...maknya, tak payah tanya mmg blur haha
Nik Khazami Nik aziz Nik Khazami Nik aziz 16 Februari, 2017 15:41
belajar masa spm je. pastu kelaut.. hehe
raihanah raihanah 17 Februari, 2017 12:09
penting ni, saya pun kena asah balik yang belajar dulu