01 Februari 2017

Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi. Penyakit kulit menyerang sesiapa sahaja, tidak kira orang dewasa, kanak-kanak atau bayi. Mujur anak admin yang sudah setahun tiga bulan masih belum lagi terkena ekzema, penyakit ini dikatakan mudah menyerang bayi dalam lingkungan sebelum umur 2 tahun..

Bayi yang berumur dua tahun ke atas pun pun tidak terkecuali mengalami Sakit Kulit ini. Ada anak rakan admin yang terkena ekzema sampai kedua-dua belah pipi kemerahan, kesian tengok bayi terkena jangkitan ekzema dan psoriasis. Jadi, ibubapa sila alert dengan tanda-tanda jangkitan awal ekzema bagi mengelakkan ia bertambah teruk. Orang kata jauhkan ekzema pada bayi..


Kata-kata ini lebih ditujukan pada admin. Jika anda mencari info cara rawatan ekzema melalui carian google, ada beberapa kaedah rawatan yang boleh digunakan, anda pilih kaedah mana yang terbaik dan berkesan.Contoh salah satu rawatan ekzema melalui Bedak Asmak keluaran syarikat MHAM.COM. Info lanjut anda boleh melawati website tersebut..



Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi
Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi


Penyakit Kulit Ekzema


Kita tinggalkan dulu cerita bagaimana nak merawatnya, kita fokus pada penyakit ini dahulu. Adakah anda tahu apa itu penyakit ekzema ? apakah ia sejenis penyakit kulit ? Atau sakit kulit ini boleh berjangkit melalui sentuhan ? Melalui info yang admin perolehi..


Ia sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Ia ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia..

Ia boleh terjadi pada sesiapa sahaja termasuk bayi, kebiasaan ia lebih banyak dihadapi oleh bayi yang belum cukup 2 tahun..


Kesannya boleh di tengok pada bayi melalui bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku. dikatakan adanya masalah kesihatan yang ada kaitan dengan faktor genetik (diwarisi dari ibubapa)..



Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis  Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Apa itu Psoriasis



Penyakit kulit psoriasis hampir sama dengan ekzema, tanda mereka yang mempunyai penyakit ini seperti ruam kemerahan, kulit mengelupas, terasa kering dan bersisik. Terasa gatal di seluruh tubuh, umumnya di punggung bahagian bawah, lutut kulit kepala dan siku..

Ia terjadi kerana sel-sel kulit mengalami proses matang terlalu pantas berbanding dengan sel-sel kulit normal. Biasanya sel kulit mengalami proses matang dalam 28 hingga 30 hari..

Berbeza dengan mereka yang menghidap penyakit ini, sel-sel kulit mereka matang dalam 3 hingga 6 hari saja. Proses kematangan terlalu cepat, itu sebab kulit mereka menjadi tebal dan bersisik..



Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis  Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi


Apakah Perbezaan Ekzema Dan Psoriasis?


Lihat di mata kasar, penyakit kulit ini seakan-akan sama. Tapi bila diperhatikan betul-betul. Ia ada sedikit perbezaan. Ekzema kemerahan dan ada kesan lembapan dan berair..


manakala..


Psoriasis mempunyai kulit yang tebal dan bersisik..



Punca Penyakit Kulit Ekzema Atau Sakit Kulit

Melalui kajian yang dilakukan terhadap kedua-kedua penyakit tersebut, tidak dapat dipastikan dengan jelas dan tepat kenapa penyakit ini boleh terjadi ke atas manusia. Dari beberapa kajian yang dilakukan, dapat disimpulkan antara punca yang mengakibatkan terkenanya pada bayi dan dewasa..


  1. Air Berklorin tinggi
  2. Kulit yang sensitif
  3. Keadaan cuaca yang panas
  4. Alergi terhadap material pakaian tertentu
  5. Penggunaan sabun atau bahan pencuci yang tidak sesuai
  6. Masalah stress
  7. Masalah kuat berpeluh
  8. Masalah genetik yang diwarisi dari ibubapa
  9. Alergi pada persekitaran seperti habuk
Pastinya anda dikalangan anda atau bayi anda sedang mengalami sakit kulit. Dengan sedikit info ini dapat membantu mengawal penyakit dari terus merebak..


Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi


Tanda Atau Simpton Penyakit Kulit Ekzema


Ia menyerang boleh di lihat melalui kulit-kulit yang kelihatan mengalami ruam dan kemerahan. Contohnya pada kulit muka atau di bahagian belakang leher. Selain itu tanda awal untuk mengenali penyakit ini ialah..



  • Timbulnya ruam atau radang dibahagian sesetengah kulit anda
  • Kulit nampak bengkak, ruam merah dan gatal yang mengakibatkan anda selalu menggaru. Ia akan mengakibatkan kulit semakin mengelupas dan parah
  • Kulit nampak seakan melecur dan berair seperti kesan terbakar
  • Bayi biasanya terjadi di sekitar bahagian kulit punggung, siku, belakang telinga, leher, kulit kepala dan buku lali.



Ekzema Pada Bayi

Ia lebih kerap berlaku pada bayi yang belum mencapai umur 2 tahun. Biasanya akan naik ruam pada kulit muka, siku, belakang leher dan belakang lutut. Kulit kemerah-merahan dan gatal-gatal..


Ada jugak yang mengatakan sehingga umur 8 tahun. Admin anda melihat ada ibu yang anaknya menghidap penyakit kulit ekzema yang teruk, seluruh paha hingga kaki naik ruam merah dan sudah pastinya gatal. Sejujurnya memang tak boleh tengok. Terbayang jika anak admin pun mengalami nasib yang sama..


Minta dijauhkan dan semoga Allah SWT menglindungi keluarga admin dan anda jugak..


Manakala..


Untuk orang dewasa, jangan anggap penyakit ini tak akan menyerang anda. Ada di kalangan yang tidak bernasib baik, sakit kulit akan terkena pada sesiapa saja.


Dan..


Untuk mereka yang dewasa, penyakit ini akan menyerang di bahagian kulit seperti belakang lutut, pelipat siku dan  di sekitar tangan..


Namun, ia juga berlaku di anggota badan yang lain..


Bahaya Penyakit Kulit Ekzema


Jika ekzema terjadi pada orang dewasa, mungkin ia boleh ditanggung oleh diri mereka sendiri. Bagaimana pada bayi pulak, anda seharusnya tahu bahaya ekzema dalam kehidupan kita..



Biasanya kanak-kanak akan pulih dalam beberapa tahun tapi ia jugak mampu memudaratkan sekiranya bayi anda alergi. Contoh alergi pada sabun atau habuk. Ia pastinya akan membuat bayi anda lebih teruk, kan..


Selain itu ia akan menganggu keselesaan bayi oleh sebab kegatalan. Pasti bertambah teruk jika digaru dan kulit pasti berdarah, kulit akan susah untuk sembuh..


Ia jugak akan menganggu tidur bayi dan jugak anda. Mahukah anda melihat kesihatan bayi anda terjejas ? Sudah pasti tiada ibubapa yang ingin melihatnya..

Bagaimana Cara Kawal Ekzema


Bagaimana nak kawal supaya tidak lebih teruk dan mendatangkan masalah pada bayi. Secara ringkas apa yang patut dilakukan supaya dapat dicontrol. Antaranya..


  • Jangan guna air panas, pastikan anda guna air suam atau air sejuk. Jika guna air panas, ia akan mengaktifkan kalenjer peluh dan membuatkan bayi anda kegatalan.
  • Gunakan pembersih yang lembut semasa mandi dan dibilas dengan sempurna
  • Gunakan pelembap yang sesuai dengan bayi anda seperti losen. Ia membantu mengekalkan kelembapan kulit dan mengurangkan ruam dan kegatalan.
  • Pakai pakaian yang lembut-lembut dan ringan. Salah satu jenis pakaian yang sesuai adalah dari jenis kain kapas.
  • Pastikan kuku selalu dipotong dan delalu dibersihkan. Ia bagi mengelakkan bayi selalu menggaru dan bahagian bermasalah tersebut semakin parah.
  • Membasuh pakaian dengan menggunakan bahan pencuci yang bebas pewarna dan minyak wangi.
  • Selepas mandi, sentiasa sapukan ubat.
  • Pastikan kulit sentiasa dilembapkan 2 kali setiap hari.

Okey, tolong sentiasa kawal, ya..


Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis


Ada penyakit pastinya ada ubat, kan. Sudah pasti ada beberapa kaedah untuk merawat penyakit ini. Selain berjumpa doctor pakar atau mencari ubat di farmasi..


Tak lupa jugak merawat sakit kulit untuk orang dewasa..


Anda boleh cuba guna cara rawatan altenatif merawat penyakit yang dipanggil Bedak Asmak yang dikeluarkan oleh syarikat MHAM.com. Syarikat sama yang mengeluarkan Minyak Asmak untuk merawat asma..


Bedak Asmak



Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Ini antara salah satu ubat untuk merawat penyakit ini. Lebih sesuai dipanggil bedak kerana cara gunanya hanya sapu pada bahagian kulit yang terkena jangkitan tersebut. Sesuai untuk bayi yang memang tidak suka makan ubat walaupun ia sebenarnya boleh dimakan..

Bahan Kandungan Bedak Asmak


Bedak Asmak diperbuat dari tanah liat putih kaolin yang berkualiti tinggi dan terbaik di dunia. Ianya ditambah dengan air ion. Tiada campuran bahan kimia melainkan tanah liat putih 100%..

Tanah liat kaolin ini mempunyai keistimewaan untuk merawat kulit berminyak, ia boleh dipakai diseluruh anggota badan untuk masalah kulit dan mencegah penuaan. Selain itu, boleh dipakai di rambut untuk mengembalikan kesihatan rambut..


Sebab itu bedak asmak berasaskan bahan tersebut..


Sesuai untuk semua peringkat umur..


Jika anda hendak tahu, tanah liat telah digunakan zaman dahulu lagi dan menepati saranan Rasulullah SAW berkenaan penawar dari tanah untuk kulit..

Apakah Kegunaan Bedak Asmak

Bedak asmak dibuat khusus untuk merawat pelbagai penyakit yang berkaitan dengan kulit seperti
 psoriasis, ekzema, gatal-gatal kulit, kudis buta, kayap, demam campak dan lain-lain..


Selain dari itu, mereka juga menerima testimoni untuk masalah gout dan cirit birit. Untuk masalah seperti cirit birit atau gout, nak merawatnya ada makan dan ianya selamat dan bersih..


Layan dulu video Penagih Dadah Pakai Bedak Asmak..




Sudah tengok video ?

Lucu jugak, kan. Hilang parut di muka samseng-samseng dan penagih dadah selepas menggunakan produk ini. Jadi, nak muka anda bersih, putih dan menawan. Boleh mencuba bedak ini..huhu..

Kelebihan Bedak Asmak

Untuk anda, berikut dikongsikan sedikit kelebihan menggunakan bedak asmak. Antaranya ialah..
  1. Ia jugak mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu. Boleh dijadikan bedak sejuk dan dipakai setiap malam sebelum tidur.
  2. Mempunyai kadar UVA yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA, jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.
  3. Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.
  4. Testurnya lebih halus dan sejuk bila dipakai
  5. Ditunjukkan cara dengan menggunakan bedak asmak..

Cara Menggunakan Bedak Asmak

Cara menggunakannya mudah saja iaitu pakaikan bedak ini di tempat terkena jangkitan di waktu pagi selepas mandi dan malam sebelum tidur. Boleh dipakai sekerap mungkin untuk hasil yang maksima..

Dalam beberapa jam, jika bedak makin pudar. Cuci dengan air dan lapkan sehingga kering. Kemudian pakai kembali bedak tersebut..

Sekiranya bedak kelihatan kering, tambahkan air yang bertapis atau air zam-zam. Elakkan terkena air klorin..

Ia sesuai untuk semua jenis kulit..

6 Manfaat Bedak Asmak


Okey, apa manfaat yang ada dapat bila menggunakan bedak asmak ini. Kalau boleh dapatkan satu untuk simpanan di rumah anda. Jadi, pakai hari-hari dan mendapat manfaatnya..


Pertama, Untuk Rawatan Kulit


Ia hampir sesuai untuk semua jenis kulit seperti penyakit kurap, panau, kudis buta, kayap, ekzema, psoriasis den campak dan sebagainya..


Kedua, Mencantikkan Kulit


Selain menjadikan kulit cantik, ia jugak mampu mengecutkan jerawat dan mencerahkan kulit jika dipakai setiap hari..


Ketiga, Mudah Digunakan


Sentiasa sapu pada kulit yang bermasalah pada waktu pagi selepas mandi dan sebelum tidur atau sekerap yang mungkin..


Keempat, Sesuai Untuk Semua


Bedak Asmak sesuai untuk semua peringkat umur dari bayi hingga ke warga emas. Jadi, sila pakai dengan yakin tanpa was-was..


Kelima, Boleh Dimakan


Biasanya bedak takboleh makan, kan tapi yang ini berlainan. Ia boleh dimakan untuk masalah tertentu seperti cirit birit dan gout. Selamat dan bersih, dapatkan cara penggunaan dari egen mereka..


Keenam, Mujarab Dan Berkesan


Dengan testimoni yang positif, ia telah menjadi fanomena luar biasa dan diakui oleh ribuan pengguna yang telah mencuba..

Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Apa kata mereka yang telah menggunakan bedak asmak untuk mencantikkan kulit muka dengan menghilangkan jerawat itu..huhu..

Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi


Bagaimana Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis | Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Testimoni dari admin sendiri, keluarga admin tiada sejarah dalam masalah ini. Jadi admin guna untuk masalah panau, setelah menggunakan beberapa kali seperti cara rawatan yang disyorkan. Panau itu dah tiada lagi..huhu..


Harga Bedak Asmak

Okey, panjang bercerita tentang bedak ini. Pastinya anda hendak tahu berapa harga untuk sebotol bedak ini. Tak mahal pun, seharusnya kena ada dalam simpanan anda di rumah..



Bedak Asmak didatangkan dengan 2 versi berat :

Versi pertama berat saiz besar lebih kurang dalam 150 gram yang berharga RM38 sebotal..

Manakala..


Untuk versi kedua, oleh sebab mendapat permintaan dari pengguna. Pihak mereka telah mengeluarkan versi mini bedak asmak. Berat saiz minit ini lebih kurang 50 gram yang berharga RM24 sebotol..


Itu la harga untuk sebotol kedua-dua versinya..

Bagaimanakah Cara Mendapatkan Bedak Asmak

Bagaimana ya ? Jika anda mahu mendapatkannya, pasti dapatkan Bedak Asmak dari pengedar-pengedar yang terpilih sahaja yang memaparkan no ID mereka. Boleh hubungi talian hotlink di bawah..

Dan..



Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen, boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ :
019 - 970 8897

Website rasmi syarikat
http://mham.com.my/

Ig : mham.sdn.bhd



Fb Page Produk :
Penawar Ruam Pada Bayi





Penawar Mujarab Terkini





Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi





Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :
Penawar Asma Mujarab





Minyak Herba Asmak HQ



Beriktiar la, setiap penyakit anda penawarnya. Janji berusaha mencari ubat tersebut. Semoga info ini dapat membantu insan di luar sana yang mengalami penyakit ini..

Sekian..


15 comments:

  1. Alhamdulillah...
    Bedak Asmak ni juga membantu nina tuk merawat ekzema pada bayi Eilysa Nina.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin..

      semoga ekzema pada bayi akak terus baik..

      Padam
  2. syukur aku takde masalah benda nih.

    hoho

    BalasPadam
    Balasan
    1. gua pun syukur gak bro..ekzema pada bayi gua pun xde..huhu

      Padam
  3. Kakak nampak banyak yg promo bedak ini
    Tapi Jie aje tunjuk yg utk penagih tu... tak sangka kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..banyak yg join contest ni akak..

      bedak untuk penyakit kulit ekzema pada bayi dan psoriasis serta pelbagai sakit kulit lain..

      Padam
  4. first time tahu mengenai psoriasis.. sebelum ni tk pernah tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. sejujurnya jie pun baru tahu apa itu psoriasis..huhu..

      Ekzema pada bayi pastinya sudah tahu, kan..

      Padam
  5. sy nmpk iklan ni kat ig. popular betul

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemasaran syarikat mham.com ni memang gempak untuk produk2 mereka seperti bedak asmak..untuk penyakit kulit ekzema..

      Padam
  6. Singgah sini.. alhamdulillah sama - samalah war warkan produk yang baik untuk masyarakat... good luck untuk contest :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup..sama2 warkan..

      saudari pun gud luck utk contest ekzema ini..

      Padam
  7. Anak sy mmg guna. Nampak macam ok..

    http://shehanzstudio.com/2017/01/cara-merawat-ekzema-dan-psoriasis-cuba-bedak-asmak.html/

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..bgus la ok..susah ada penyakit kulit ekzema kan..

      Padam
  8. Baby kalau kena ekzema memang kesian..ada anak sepupu..kena ekzema teruk..sampai sekarang...macam- macam ubat guna dah...

    BalasPadam