Cara Lulus Cemerlang Peperiksaan MUET

Cara Lulus Cemerlang Peperiksaan MUET. Jika anda salah seorang yang akan menjadi calonnya nanti, harap buat betul-betul masa ujian yang akan diuji dan bakal ditempoh oleh semua calon..

Ia menentu masa depan anda..

Anda mahu lulus dan mendapat score yang terbaik, mula hari ini sudah kena ada usaha untuk mempertingkatkan bahasa inggeris anda dan mendapat band yang memuaskan. Jadi, lakukan ulangkaji yang agresif dan sistematik untuk lulus cemerlang..

Cara Lulus MUET


Cara Lulus Cemerlang Peperiksaan MUET

Adakah anda calon ingin tahu cara lulus MUET ? Dalam artikel ini aku mahu kongsikan satu panduan untuk calon yang akan menempuhi ujian tersebut, In Sha Allah lulus dengan cemerlang. Rujukan ini telah ditulis oleh Norehan M Nooh dalam bentuk ebook..

Ia akan membantu calon..

Panduan ini ditulis dengan pengalaman beliau berbelas tahun menjadi tenaga pengajar, pemeriksa kertas Bahasa Inggeris dan berkelulusan Sarjana TESL. Lama, kan pengalaman beliau dan anda jangan lepaskan peluang ini mendapatkan ilmu darinya..


Panduan Lulus MUET

Jadikan panduan ini salah satu alat bantuan untuk calon lulus MUET. Sedikit perkongsian isi kandungan panduan tersebut untuk calon mengetahui info dalam ebook tersebut :

Bab 1 : Pengenalan

Bab 2 : Apa itu MUET?

Bab 3 : Speaking Paper (800/2)

Perkara Yang Perlu Dilakukan Semasa Speaking Exam
Contoh Soalan Peperiksaan Speaking
Gambaran Bagaimana Task A Dijalankan
Gambaran Bagaimana Task B Dijalankan
Kelemahan Calon Semasa Peperiksaan Speaking

Bab 4 : Reading Paper (800/3)
Panduan Menjawab Soalan Reading
Cara Mencari Makna Perkataan Tanpa Guna Kamus
Contoh Soalan Reading

Bab 5 : Writing Paper (800/4)
Cara Menjawab Soalan Writing
Senarai Perkataan Untuk Membuat Analisa
Contoh Soalan & Jawapan Paper Writing

Bab 6 : Listening Paper (800/1)
Panduan Menjawab Ujian Listening
Tips Memperbaiki Kemahiran Mendengar
Tips Menjadi Pendengar Yang Baik
Contoh Soalan Listening

Bab 7 : Panduan Menghadapi Peperiksaan
Sebelum Peperiksaan
Semasa Peperiksaan
Selepas Peperiksaan

Bab 8 : Penutup

Dapatkan Panduan Lulus MUET
Perghh, calon memang kena buat ulangkaji betul-betul ni. Tengok panduan MUET yang dikongsikan ini pun banyak jugak kena buat persediaan awal. Nak berjaya kena ada usaha, jangan malas-malas dah..

Nampak gaya calon kena selalu speaking ni..

Cuba la baca panduan tersebut, anda boleh dapatkan rujukan "cara lulus MUET" ini. Setiap tahun 3 kali ujian ini akan dilakukan iaitu pada bulan Mac, Julai dan November. Jadi, bersediakah calonnya..


Terima kasih membaca artikel Cara Lulus Cemerlang Peperiksaan MUET.. 

{ 8 comments.. read them below or add one }

Wani Sukarno Wani Sukarno 07 Disember, 2016 17:02
sekarang ni lagi susah sikit nak jawab muet ..tak rugi kalau beli panduan muet ni .. bagi sesiapa yang berkenaan...
nohas nohas 07 Disember, 2016 20:03
speaking, reading, writing, listening lagi..mmg cover semua area..dulu ambik 1119, cuma reading & writing je..ELTS ada listening n speaking jg..
atiehilmi dot com atiehilmi dot com 08 Disember, 2016 07:37
kalau la jumpa entri nih 11 tahun yang lepas.. hahahah~
Adhi Artadhitive Adhi Artadhitive 08 Disember, 2016 21:37
Nak liat dari bahasa kau, sepertinya awak dari negara tetangga kami..
Senang nak jumpa di artikel ini...
Elih Japahar Elih Japahar 10 Disember, 2016 16:05
Tu lah, kalau lah ebook ni ada 11 tahun yang lepas kan bagus....betul tak atiehilmi hehehe
dear anies dear anies 13 Disember, 2016 16:09
alhamdulillah turn sy utk MUET ni da lps da... sy antara batch pertama yg sit utk MUET ni dulu... ;-)
Izni Hafiz Abdul Rashid Izni Hafiz Abdul Rashid 22 Disember, 2016 08:44
hehehehe... syukur, time teman ambik MUET nie tak la susah sangat...
sabree hussin sabree hussin 22 Disember, 2016 19:51
Masa belajar kat Kolej dulu, kitorang kena beli buku teks untuk study pasal MUET ni