Siapa Terima Anugerah CEO Terbaik Oleh Centre For Aviation (CAPA)



Siapa Terima Anugerah CEO Terbaik Oleh Centre For Aviation (CAPA). Dalam beberapa hari lepas berlangsungnya anugerah penerbangan CAPA bagi kecemerlangan tahun 2016 yang berlangsung di Amsterdam..

Anda tahu siapa yang memenangi anugerah CEO terbaik tahun 2016..

Jika anda membaca akhbar tempatan beberapa hari yang lepas, anda pasti tahu siapa orangnya. Adakah CEO dari penerbangan MAS, Malindo, Airasia atau Firefly. Apa yang pasti anugerah itu bukan dimenangi oleh aku..haha..


Siapa Terima Anugerah CEO Terbaik Oleh Centre For Aviation (CAPA)
Sumber Foto | Klik Sini


Siapa Terima Anugerah CEO Terbaik Oleh Centre For Aviation (CAPA)

Tony Fernandes, ketua pegawai eksekutif (CEO) penerbangan tambang murah Airasia telah memenangi anugerah CEO terbaik tahun 2016 syarikat penerbangan oleh Centre For Aviation (CAPA)

Bangga gua, orang kampung gua ni..haha..


Aku rasa beliau tidak perlu diperkenalkan lagi, di Malaysia ini semua mengenali beliau, bahkan terkenal di seluruh dunia. Pengasas "Tune Air Sdn Bhd" dan menjadi terkenal selepas memulihkan Airasia dari syarikat penerbangan lemah ke penerbangan cemerlang dan awesome..
Baca lagi info beliau di wikipedia..


Kisah Kejayaan Tony Fernandes
Kredit Foto | Klik Sini

Anugerah CEO Terbaik Oleh Centre For Aviation (CAPA)

Okey, berbalik pada anugerah tersebut..

Pengerusi eksekutif CAPA, Peter Harbison. Anugerah ini diterima olehnya kerana berjaya memacu Airasia meningkatkan keuntungan selepas tahun 2015 yang sangat mencabar. Selain itu dengan pengembangan penerbangan di China, perniagaan panjakan pesawat dan bla bla bla..

Banyak sangat pencapaian darinya..

---

---

Kesimpulan, Aku suka kongsikan kisah-kisah kejayaan sebagai motivasi untuk diri sendiri dan juga kepada pembaca yang singgah di blog ini. Ambil aura sikit dari Tony Fernandas, mana tahu jadi hebat dan awesome macam beliau..haha..

Hebat dalam bidang blogging ni..


Terima kasih membaca artikel ini, semoga mendapat something atau manfaat melalui artikel ini. Please share, komen atau follow +Google Jie Susanos tanda sokongan anda..



{ 8 comments.. read them below or add one }

hainom OKje hainom OKje 01 November, 2016 14:33
Wahhhh.....bini dia dah tentu suka Jie hihi....
Tiada kejayaan tanpa usaha yg gigih. Gitulah dia agaknya ye Jie.
Hanafi Abdullah Hanafi Abdullah 02 November, 2016 06:36
In Shaa Allah bro Jie boleh lantik jadi CEO jika dah ada syarikat sendiri
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit 02 November, 2016 07:41
Oh... Tony tu org kg Jie ye
Dapatkan semangat/jiwa businessnya Jie.
raihanah raihanah 02 November, 2016 08:25
tahniah uncle tony. memang hebat airasia
Husna Rahman Husna Rahman 03 November, 2016 22:54
kejayaan tak datang bergolek..hebat!

Izni Hafiz Abdul Rashid Izni Hafiz Abdul Rashid 05 November, 2016 19:32
Air Asia berkembang maju di bawah pimpinan Tony... Apa pun, tahniah...
Nik Khazami Nik aziz Nik Khazami Nik aziz 06 November, 2016 20:57
of course air asia.. lagi murah tambang lagi berjaya.. hehe
Khir Khalid Khir Khalid 08 November, 2016 23:53
Hebatlah dia ni... mmg ikon bisnesman berjaya.