Cara Mulakan Bisnes Aiskrim Dengan Berkesan

Cara Mulakan Bisnes Aiskrim Dengan Berkesan. Bi Malaysia, banyak peluang perniagaan kecil-kecilan yang boleh dilakukan untuk menambah pendapatan. Jika anda berminat untuk berjinak-jinak dalam bidang usahawan, seelok-eloknya cari la bidang yang anda minati. Contohnya Bisnes Aiskrim..

Jika anda hendak buat bisnes lain, terpulang pada anda..

Dalam artikel ini, sedikit penkongsian untuk anda yang ingin mulakan perniagaan aiskrim. Pasti ada di kalangan mereka itu sedang mencari info-info dan ilmu resepi aiskrim goyang dan yang bersangkut paut dengan aiskrim..

Cara Mulakan Bisnes Aiskrim Dengan Berkesan

Cara Mulakan Bisnes Aiskrim Dengan Berkesan

Cara hendak mulakan bisnes aiskrim ini anda boleh belajar daripada Afiq Dato’ Rusly, aku syorkan anda baca panduan yang di tulis olehnya. Harus milikinya jika anda nak tahu ilmu-ilmu yang berguna dalam 'Panduan Bisnes Aiskrim'..

Kenapa harus belajar dengan beliau ?

Pengalaman beliau dalam bidang kulinari memang luas, telah berjaya melatih hampir 15,000 orang usahawan makanan melalui Kursus Masakan dan Memproses Makanan Chef Li

Kini beliau memperkenalkan Teknik Masakan Komersil iaitu teknik masakan khusus untuk perniagaan. Teknik masakan ini mengamalkan teknik masakan yang cepat, tepat dan jimat..


Tapi..

Jangan dengan membaca panduan tersebut anda yakin akan berjaya, kejayaan tak akan hadir tanpa usah gigih. Ingat, tiada benda mudah untuk berjaya..



Panduan Bisnes Aiskrim


Melalui panduan tersebut, antara isi kandungan yang boleh dikongsikan untuk mereka yang ingin tahu atau ingin mulakan dengan bisnes aiskrim..

Bahagian Pendahuluan.

Pada bahagian ini, saya akan cerita tentang potensi bisnes aiskrim ini dengan lebih jelas. Agar anda nampak yang model bisnes aiskrim ini memang boleh pergi jauh.

Bahagian ini juga penting, agar anda nampak hala tuju bisnes anda. Ia lebih kepada mindset mencari peluang.

Bab 1: Jom Bisnes Aiskrim

Dalam bab ini, saya akan ceritakan lebih terperinci tentang peluang bisnes aiskrim ni tanpa perlu tiru apa yang mat bangla, pakistan & Myanmar buat. Macam mana tu?

Dalam bab itu juga diterangkan 5 keajaiban bisnes aiskrim. Di mana kelebihan ini, jarang sekali ada pada produk lain. Anda akan garu kepala lepas tahu keajaiban ini. :)

Saya akan terangkan daripada segi margin keuntungan, modal permulaan & betul ke tak perlukan kemahiran yang tinggi? Hanya yang dah tahu akan tersenyum lebar. :)


Bab 2: Bagaimana Menjana RM5k Sebulan Dengan Bisnes Aiskrim Secara Part-time?

Sejujurnya inilah konten paling mahal dalam ebook ni. Dengan tahu rahsia bab ini, anda  tak perlu tebal muka bunyikan loceng sambil tunggung motor.

Malu beb, kalau jiran nampak. Terserempak dengan anak sedara. Saya akan beritahu lubuk-nya yang sebenar dalam bab ini.

Dengan tahu lubuk ini, anda boleh ‘jual’ sebanyak 1000 kon aiskrim dalam masa 2-3 jam sahaja. Best betul kalau ada ilmu ni kan. Kerja sikit, tapi lumayan.


Bab 3: Apa Persiapan Memulakan Bisnes Aiskrim?

Lubuk dah tahu pun tak guna kalau tak tahu cara buat persiapan. Dah lah ais krim ni cepat cair.

Apa peralatan yang diperlukan? Sebelum proses? Semasa kerja operasi dijalankan? Bab ini kita perlu tahu agar kita tidak kelam-kabut nanti.
Semuanya ada saya ceritakan dalam bab ini. Ada gambar. Insyaallah, mudah faham.


Bab 4: Rahsia Pemprosesan Aiskrim

Apa resepinya? Apa bahan-bahan asasi yang diperlukan? Bagaimana nak buat ais krim di rumah anda sendiri? Bagaimana cara pemprosesannya?

Anda kena belajar ilmu ni, barulah jimat. Barulah boleh dapat margin tinggi. Kalau anda ambil dekat suplier, sebenarnya suplier yang untung banyak.
Jangan risau, dalam bab ini saya terangkan terperinci apa bahan masakan dalam bentuk gambar. Agar anda boleh beli sendiri di kedai runcit. Siap jenama brand saya beritahu.

Paling best dalam bab ni. Anda boleh buat aiskrim perisa anda sendiri. Yahooo…!


Bab 4.1: Carta Alir Pemprosesan Aiskrim

Dengan carta alir ni, ia memudahkan anda nampak apa yang perlu didahulukan. Apa yang perlu dikemudiankan.

Saya faham, bila anda baca ebook lain. Kadang-kadang anda pening, nak mula mana satu dulu ni?

Tapi jangan risau. Dalam ebook ini saya sediakan carta alirnya. Demi untuk memudahkan anda faham.


Bab 5: Info Asas Tentang Aiskrim.

Dalam bab ini anda akan tahu ada berapa jenis aiskrim di Malaysia ni? Apa yang membezakan jenis-jenis aiskrim ni?

Kenapa aiskrim jenis A lebih murah berbanding jenis B? Kenapa aiskrim yang kita beli dekat supermarket cepat cair?


Aiskrim yang bagaimana yang dikatakan mesra-pengguna? Ada saya beritahu jawapannya. Agar anda tak kekok bila diajukan soalan ini satu hari nanti. :)


Okey, kita layan video pulak..


Video Cara Buat Aiskrim Goreng



Fuh sedapnya kalau boleh makan aiskrim goreng ni. Jika tengok videonya nampak macam mudah cara nak buat aiskrim goreng. Entah jadi ke tak kalau aku buat..huhu. Macam-macam ada aiskrim Malaysia..

Apa-apa pun terima kasih sudi baca artikel ini, semoga ia menjadi panduan untuk anda mulakan bisnes aiskrim. Boleh klik pautan untuk mengetahui lebih lanjut panduan tersebut..


{ 28 comments.. read them below or add one }

paridah paridah 27 September, 2016 10:04
INFO YG SGT MENARIK MESTI RAMAI YG MINAT CEBURI BISMIS AISKRIM NI BILA DH TAHU CARA MENGENDALIKANNYA...
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit 27 September, 2016 11:13
Kalau baca tu macam senangnya nak buat business ni kan Jie..
Tapi rasanya lagi mudah buat aiskrim goreng tu anak kakak selalu buat hihi..
Jie Susanos Jie Susanos 27 September, 2016 20:58
Huhu..yg xminat pun jd mnat selepas membaca panduan bisnes aiskrim ni..hah
Jie Susanos Jie Susanos 27 September, 2016 20:59
Kalau baca gitu la kak..utk tambah ilmu..usaha gigih kena ada nak buat bisnes aiskrim atau mana2 bisnes..
hainom OKje hainom OKje 27 September, 2016 23:07
Mcm tetiba terus nak meniaga jer tau Jie hihi....mlm ni jugak nak buat aiskrim
hainom OKje hainom OKje 27 September, 2016 23:08
Mcm tetiba terus nak meniaga jer tau Jie hihi....mlm ni jugak nak buat aiskrim
Dkna Abza Dkna Abza 28 September, 2016 13:44
bestnya buat bisnes. nampak senang tapi kena ada ilmu dan usaha untuk dapatkan hasilnya..
Uncle Zuan Uncle Zuan 28 September, 2016 22:24
ramai business ice cream sekarang ni ek
raihanah raihanah 29 September, 2016 08:56
ramai juga dah bisnes aiskrim. masing2 dengan kreativiti masing2. best juga
Izni Hafiz Abdul Rashid Izni Hafiz Abdul Rashid 29 September, 2016 22:41
Semangat untuk berniaga muncul kembali... terima kasih atas entry nie...
Hanafi Abdullah Hanafi Abdullah 30 September, 2016 03:05
buat aiskrim bestnya..dan boleh jual lagi tu
Elih Japahar Elih Japahar 01 Oktober, 2016 17:10
Nak juga buat bisnes aiskrim cuma masa tk mengizinkan..dekat2 nk pencen nanti boleh jadi salah satu pilihan bisnes sampingan hehe
Khir Khalid Khir Khalid 02 Oktober, 2016 01:41
Bestnya... berbaloi juga bisnes aiskrim ni.. seronok.. :)
Kacang Almond Kacang Almond 22 Oktober, 2016 14:19
Waw.... Melihat gambarnya saja udah menarik. Pastilah menark banyak orang nih. terimakasih bermanfaat banget
Jual Coffee Jual Coffee 27 Oktober, 2016 08:36
terima kasih nih sudah mau berbagi tips dan cara mudah dalam berbisnis es krim, salam kenal dan smoga bermanfaat
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 21:02
huhu..kalau baca mmg nampak mudah jer kak..tapi usahagigih kena ada nak bisnes aiskrim..
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 21:03
haha..trus nak bisnes aiskrim ke kak..
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 22:13
nak buat sokmo kena buat bisnes aiskrim la..
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 23:48
nampak mcm senang kan bisnes aiskrim..haha
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 23:50
mmg ramai bisnes aiskrim skrg ni..hehe
Jie Susanos Jie Susanos 08 November, 2016 23:57
kreativiti dalam bisnes aiskrim..hbt..
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 00:02
sama2.. bisnes aiskrim utk tambah pendapatan..
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 11:17
bet mkan lagi kalau dibandingkan dgn bisnes aiskrim..hehe
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 11:21
huhu..susah jgak masa tak mengizinkan buat bisnes aiskrim..
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 11:24
tgk sronok org buat bisnes aiskrim..
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 12:06
haha..foto bisnes aiskrim kena mnarik tuan..
Jie Susanos Jie Susanos 09 November, 2016 12:07
sama2 tuan..bisnes aiskrim scara kecil-kecilan..