Header Ads

Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang

Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang | Sedap boleh hilangkan dahaga bila cuaca panas macam ni, lokasi tempat menghilangkan dahaga di pasar malam. Sungguh enak dapat minum air kelapa ni, dapat minum terus segar..haha..
Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang
Selain air kelapa, macam-macam air ada..


Bisnes Air Balang

Kalau perhatikan di pasar malam, ramai gak yang menjalankan BISNES AIR BALANG ini. Macam-macam air yang dijual untuk memenuhi citarasa pelanggan dicampur dengan sifat kreatif dari peniaga air balang tersebut..

Cik adik cute, kasi air jambu satu..huhu..

Dan..

Ini dari pengalaman aku sendiri, masa tolong isteri jual air balang pada cuti-cuti sekolah. Isteri aku ni memang minat berniaga,pengalaman bisnes air balang ni boleh tahan la, dari kecil lagi membantu Ibu berniaga..

Aku berniaga di bukit bunga, Kelantan. Time cuti memang best la..

Walaupun jual 3 jenis air jer, asam boi, jagung dan laici. Dia punya untung memang agak LUMAYAN. Sampaikan lima enam kali kena tambah air, rasa macam tak percaya jer dengan bisnes air balang ini..
Bisnes Air Balang
Murah Rezeki orang yang berusaha..

Kos Bisnes Air Atau Air Balang

Kalau anda ingin tahu, kos untuk memulakan bisnes air balang ni memang rendah dan keuntungannya memang lumayan. Seperti yang dikatakan dalam Tips Bisnes Air Balang, semasa beliau berniaga dalam bazar ramadan, berjaya memperolehi keuntungan sehingga 7 ribu..

Lumayan tak ? 

Kos permulaan untuk bisnes ini agak RENDAH, modalnya dalam 1 ribu. Ini untuk peralatan seperti kanopi, balang air dan meja..

Kos membuat air dalam RM100 setiap hari..

Contoh 

1kg kacang soya dan 2 beg ais >> RM12..

Balang air untuk dijual >> 120 cawan..

1 cawan  >> RM1..

Jumlah untung >> RM120..

Emmm, banyak gak keuntungan bisnes air balang ni..

Sekiranya anda berminat untung menceburi Bisnes Air Balang, tak payah pening-pening kepala untuk memperlajarinya. Walaupun anda ZERO dalam bidang ini. Aku syorkan anda baca Panduan Bisnes Air Balang, susah orang nak kongsikan rahsia sesuatu kejayaan..


Jus Air Balang Yang Popular

Biasa kalau ada pergi ke bazar ramadan atau pasar malam, jus mana yang menjadi pilihan. Adakah jus asam boi, kelapa, jagung, cincau susu, oren dan tembikai. Kalau tanya aku, pasti pilihan aku jus kelapa..huhu..

Antara jus yang popular : 

  • Jus Mangga
  • Jus Tembikai Susu
  • Jus Tembikai
  • Jus Carrot Susu
  • Jus Asam Boi & Limau Kasturi
  • Jus Mata Kucing
  • Jus Air Jagung
  • Jus Nenas Madu
Jus Air Balang yang menjadi tarikan masa kini, kalau ada dapat menguasai cara buatannya. Ibaratnya bazar ramadan atau pasar malam anda yang pegang..haha. Ingin belajar membuat jus buahnya, resepi tersebut ada dalam rahsia beliau.. 

Video Bisnes Air Balang

Video Bisnes Air Balang yang dapat dikongsikan untuk anda yang berminat dengan bidang ini. Video cara untuk membuat jus, tapi tak la detail. harap dapat memberi semangat selepas menontonnya..


Panduan Memulakan Bisnes Air Balang

Ada skill-skill untuk bisnes air balang ini berjaya, antara rahsia yang berjaya membuat beliau memperolehi keuntungan :
  • CARA MOHON TAPAK NIAGA
  • TIPS MEMILIH LOKASI BAZAR
  • PERALATAN SERTA KELENGKAPAN
  • PERSEDIAAN & PENGURUSAN MASA BERNIAGA
  • RESEPI 8 JUS BEST SELLER
  • RAHSIA SULIT JUS YANG LARIS
  • CASE STUDY - BAGAIMANA SAYA JANA RM7K SEBULAN DENGAN BISNES AIR

Sebelum ini Zero dalam bidang ini, selepas anda dapatnya. Tahu la selok belok Perniagaan Air dan boleh la praktikkannya sehingga berjaya. Baru la tahu berbaloi modal yang dikeluarkan..

Belum dapatkannya, klik jer banner di bawah..





29 ulasan:

  1. Yup..menda ni untung ni banyak.. janji rajin aje...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. bisnes air balang kena rajin..haha..

      Padam
    2. rasa-rasanya semua bisnes perlukan kerajinan..jika tak rugi bisnes

      Padam
  2. Hebat brader tu..jual 3 jus dah dpt untung 7k sebulan. Kena bljr dr ebook beliau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. brader tu mmg hbt buat bisnes air balang..

      Padam
  3. Ramadan nanti mmg ramailah yg bisnes air balang ni... mmg berbaloi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. berbaloi bisnes air balang ni..huhu

      Padam
  4. Air soya antara jualan yang terus mendapat tempat. Modal rendah keuntungan berganda. Insya-Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. soya mmg kos rendah..leh la cuba bisnes air balang..

      Padam
  5. ramai juga yang sedar jual air memang banyak untung..namun kalau semua jual air siapa pula jual makanan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..bro la jual mkanan..

      Padam
    2. he..he..jual makanan untung margin 40 % sahaja..risiko untung sama dengan risiko rugi jika tak pandai bajet

      Padam
  6. no one try out bisnes air balang it..

    BalasPadam
  7. Kakak baca ni macam exited dan macam boleh buat
    Tapi bila fikir fizikal dah tua ni hihi... memang tak laratlah kakak ni Jie

    BalasPadam
    Balasan
    1. xpe kak..kita bhagia beli jer..biar yang larat bisnes air balang ni..hehe

      Padam
  8. kena air yang sesuai, memang sedap la untungnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup..kena bljr dgn owner bisnes air balang..

      Padam
  9. bulan puasa ni ada orang sanggup ambik cuti tanpa gaji buat bisnes air dlm balang di bazaar ramadhan. Air sentiasa ada permintaan tinggi. buat presentation cantik sikit, sure org beli walau tak perlu haha..puasa katakan

    BalasPadam
  10. Bila cuaca panas... Memang best pekena air jus balang nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg best perkena jus bisnes air balang ni..

      Padam
  11. Buat air yang sedap dan digemari oleh orang ramai pasti ada bisnes. Begitu baru boleh dapat untung yang baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. satu lagi..harga yg berpatutan..baru la bisnes air balang menjadi..hehe

      Padam
  12. semua bisnis menurut saya kalau ditekuni , Insya Allah akan berhasil

    BalasPadam
  13. Seronoknya tengok orang bisnes ni. Tapi tulah kena ada ilmu kan ?

    BalasPadam
  14. wahh best bisnes nih tapi memang kena rajin dan konsisten lah kan

    BalasPadam
  15. wah ... nampaknya menjajnjikan juga ni bisnis air balang

    BalasPadam
  16. kekadang jual satu jenis air je pun dah untung kemain dah

    BalasPadam