Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang

Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang | Sedap boleh hilangkan dahaga bila cuaca panas macam ni, lokasi tempat menghilangkan dahaga di pasar malam. Sungguh enak dapat minum air kelapa ni, dapat minum terus segar..haha..
Cara Mulakan Bisnes Air Atau Air Balang
Selain air kelapa, macam-macam air ada..


Bisnes Air Balang

Kalau perhatikan di pasar malam, ramai gak yang menjalankan BISNES AIR BALANG ini. Macam-macam air yang dijual untuk memenuhi citarasa pelanggan dicampur dengan sifat kreatif dari peniaga air balang tersebut..

Cik adik cute, kasi air jambu satu..huhu..

Dan..

Ini dari pengalaman aku sendiri, masa tolong isteri jual air balang pada cuti-cuti sekolah. Isteri aku ni memang minat berniaga,pengalaman bisnes air balang ni boleh tahan la, dari kecil lagi membantu Ibu berniaga..

Aku berniaga di bukit bunga, Kelantan. Time cuti memang best la..

Walaupun jual 3 jenis air jer, asam boi, jagung dan laici. Dia punya untung memang agak LUMAYAN. Sampaikan lima enam kali kena tambah air, rasa macam tak percaya jer dengan bisnes air balang ini..
Bisnes Air Balang
Murah Rezeki orang yang berusaha..

Kos Bisnes Air Atau Air Balang

Kalau anda ingin tahu, kos untuk memulakan bisnes air balang ni memang rendah dan keuntungannya memang lumayan. Seperti yang dikatakan dalam Tips Bisnes Air Balang, semasa beliau berniaga dalam bazar ramadan, berjaya memperolehi keuntungan sehingga 7 ribu..

Lumayan tak ? 

Kos permulaan untuk bisnes ini agak RENDAH, modalnya dalam 1 ribu. Ini untuk peralatan seperti kanopi, balang air dan meja..

Kos membuat air dalam RM100 setiap hari..

Contoh 

1kg kacang soya dan 2 beg ais >> RM12..

Balang air untuk dijual >> 120 cawan..

1 cawan  >> RM1..

Jumlah untung >> RM120..

Emmm, banyak gak keuntungan bisnes air balang ni..

Sekiranya anda berminat untung menceburi Bisnes Air Balang, tak payah pening-pening kepala untuk memperlajarinya. Walaupun anda ZERO dalam bidang ini. Aku syorkan anda baca Panduan Bisnes Air Balang, susah orang nak kongsikan rahsia sesuatu kejayaan..


Jus Air Balang Yang Popular

Biasa kalau ada pergi ke bazar ramadan atau pasar malam, jus mana yang menjadi pilihan. Adakah jus asam boi, kelapa, jagung, cincau susu, oren dan tembikai. Kalau tanya aku, pasti pilihan aku jus kelapa..huhu..

Antara jus yang popular : 

  • Jus Mangga
  • Jus Tembikai Susu
  • Jus Tembikai
  • Jus Carrot Susu
  • Jus Asam Boi & Limau Kasturi
  • Jus Mata Kucing
  • Jus Air Jagung
  • Jus Nenas Madu
Jus Air Balang yang menjadi tarikan masa kini, kalau ada dapat menguasai cara buatannya. Ibaratnya bazar ramadan atau pasar malam anda yang pegang..haha. Ingin belajar membuat jus buahnya, resepi tersebut ada dalam rahsia beliau.. 

Video Bisnes Air Balang

Video Bisnes Air Balang yang dapat dikongsikan untuk anda yang berminat dengan bidang ini. Video cara untuk membuat jus, tapi tak la detail. harap dapat memberi semangat selepas menontonnya..


Panduan Memulakan Bisnes Air Balang

Ada skill-skill untuk bisnes air balang ini berjaya, antara rahsia yang berjaya membuat beliau memperolehi keuntungan :
  • CARA MOHON TAPAK NIAGA
  • TIPS MEMILIH LOKASI BAZAR
  • PERALATAN SERTA KELENGKAPAN
  • PERSEDIAAN & PENGURUSAN MASA BERNIAGA
  • RESEPI 8 JUS BEST SELLER
  • RAHSIA SULIT JUS YANG LARIS
  • CASE STUDY - BAGAIMANA SAYA JANA RM7K SEBULAN DENGAN BISNES AIR

Sebelum ini Zero dalam bidang ini, selepas anda dapatnya. Tahu la selok belok Perniagaan Air dan boleh la praktikkannya sehingga berjaya. Baru la tahu berbaloi modal yang dikeluarkan..

Belum dapatkannya, klik jer banner di bawah..





{ 29 comments.. read them below or add one }

Hafizul Hafizul 30 April, 2016 13:41
Yup..menda ni untung ni banyak.. janji rajin aje...hehe
azzahairi sulaiman azzahairi sulaiman 30 April, 2016 14:30
Hebat brader tu..jual 3 jus dah dpt untung 7k sebulan. Kena bljr dr ebook beliau.
Khir Khalid Khir Khalid 30 April, 2016 22:44
Ramadan nanti mmg ramailah yg bisnes air balang ni... mmg berbaloi...
Nurul Huda Nurul Huda 03 Mei, 2016 11:50
Air soya antara jualan yang terus mendapat tempat. Modal rendah keuntungan berganda. Insya-Allah
mrhanafi mrhanafi 03 Mei, 2016 16:52
ramai juga yang sedar jual air memang banyak untung..namun kalau semua jual air siapa pula jual makanan..
Adam Yuzu Adam Yuzu 04 Mei, 2016 00:58
no one try out bisnes air balang it..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit 05 Mei, 2016 07:56
Kakak baca ni macam exited dan macam boleh buat
Tapi bila fikir fizikal dah tua ni hihi... memang tak laratlah kakak ni Jie
titan titan 06 Mei, 2016 12:23
kena air yang sesuai, memang sedap la untungnya.
Aishah Aishah 06 Mei, 2016 17:51
bulan puasa ni ada orang sanggup ambik cuti tanpa gaji buat bisnes air dlm balang di bazaar ramadhan. Air sentiasa ada permintaan tinggi. buat presentation cantik sikit, sure org beli walau tak perlu haha..puasa katakan
Izni Hafiz Abdul Rashid Izni Hafiz Abdul Rashid 08 Mei, 2016 17:01
Bila cuaca panas... Memang best pekena air jus balang nie...
Rayyan Rayyan 09 Mei, 2016 15:35
Buat air yang sedap dan digemari oleh orang ramai pasti ada bisnes. Begitu baru boleh dapat untung yang baik.
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 17:14
bisnes air balang kena rajin..haha..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 17:16
brader tu mmg hbt buat bisnes air balang..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:33
berbaloi bisnes air balang ni..huhu
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:33
soya mmg kos rendah..leh la cuba bisnes air balang..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:40
haha..bro la jual mkanan..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:40
can try bisnes air balang..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:44
xpe kak..kita bhagia beli jer..biar yang larat bisnes air balang ni..hehe
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:55
yup..kena bljr dgn owner bisnes air balang..
Jie Susanos Jie Susanos 09 Mei, 2016 22:56
mmg patut kena buat macam tu..
Jie Susanos Jie Susanos 10 Mei, 2016 19:20
mmg best perkena jus bisnes air balang ni..
Jie Susanos Jie Susanos 10 Mei, 2016 19:27
satu lagi..harga yg berpatutan..baru la bisnes air balang menjadi..hehe
Hanafi Abdullah Hanafi Abdullah 07 September, 2016 02:50
he..he..jual makanan untung margin 40 % sahaja..risiko untung sama dengan risiko rugi jika tak pandai bajet
Hanafi Abdullah Hanafi Abdullah 16 September, 2016 09:49
rasa-rasanya semua bisnes perlukan kerajinan..jika tak rugi bisnes
Oyong Ilham Oyong Ilham 30 September, 2016 22:13
semua bisnis menurut saya kalau ditekuni , Insya Allah akan berhasil
Mat Lazim Mat Lazim 28 November, 2016 01:53
Seronoknya tengok orang bisnes ni. Tapi tulah kena ada ilmu kan ?
Nur Zahirah Nur Zahirah 29 November, 2016 09:52
wahh best bisnes nih tapi memang kena rajin dan konsisten lah kan
Ilham Ilham 01 Disember, 2016 22:27
wah ... nampaknya menjajnjikan juga ni bisnis air balang
reezluv reezluv 12 Januari, 2017 11:03
kekadang jual satu jenis air je pun dah untung kemain dah