Senaman Urut Tapak Kaki

Sudah masuk bulan November kita, Oktober bulan yang sungguh bererti untuk kami berdoa. Bersyukur pada kebesarannya..

Masa 6 hari aku jadi penghuni kat Hospital Tanah Merah, seronok buat Senaman Urut Tapak Kaki menggunakan batu. Alaa, batu-batu kecil yang disimen tu. Mesti tahu kan..
Senaman Urut Tapak Kaki
Ni la apa yang aku cakapkan, Senaman Urut Tapak Kaki. Bagus gak hospital Tanah Merah, ada kemudahan macam ni. Dapat la aku urut-urut tapak kaki sambil menemani wife..

Dan senaman ini bukan untuk kurus..haha..

Buat senaman ini mana boleh kurus, kalau nak kurus kena la tahu teknik-teknik DIET..

Senaman Urut Tapak Kaki
Boleh tahan sakit bila pijak batu ni,macam kena cucuk dengan jarum..haha. Orang kata bagus kalau hari-hari urut tapak kaki. Macam2 jenis penyakit ada di tapak kaki ni. Nak sihat kena la selalu amalkan..

Kebaikan Urut Tapak Kaki :

  • Melancarkan perjalanan darah
  • Mengurangkan risiko kena penyakit
  • Memberi keselesaan pada tubuh
  • Mengurangkan toksik pada tapak kaki
  • Dan sebagainya..hehe.

Selain amalan ini, rajin-rajinkan diri untuk selalu bersenam. Macam aku yang jarang2 jongging di Bukit Bauk..haha. Senaman mudah yang menjanjikan kesihatan yang baik. Jerebu pun dah berlalu pergi, boleh la aktif balik..

{ 19 comments.. read them below or add one }

Kakzakie Kakzakie 05 November, 2015 10:46
Taman perumahann kakak tempat kakak joging selalu pun ada macam ini. Kalau kakak biasa selepas joging kakak buka kasut (setokin pakai terus) baru pelan-pelan jalan atas ni. Memula memang sakit tapi kalau dah biasa ok..

Raihanah Ahmad Raihanah Ahmad 05 November, 2015 11:35
orang kata kalau rasa sakit tu tandanya memang ada sakitlah
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 06 November, 2015 09:18
lama x wat cmni.. tp letak pun kjp ja..xtahan..hahah
ikhwan yusuff ikhwan yusuff 06 November, 2015 11:38
dah lama xbuat.. tapi serius mmg best walaupun sakit... hihihhi
Bahrain Bahrain 06 November, 2015 14:24
dah lama tak urut pakai batu ni. geli gelaman campur sakit. haha
titan titan 06 November, 2015 18:25
memula memang sakit. tapi lama-lama..jadi sedap plak wat.
Suria Lekatlekit Suria Lekatlekit 07 November, 2015 14:04
tak berani cuba urutan tapak kaki.. tapi kalau nak berjalan atas batu ni rasanya tak seriau sangat tapi kalau nak tadah tapak kaki bagi orang urut memang tak la. hahaha..
siti hazreen siti hazreen 08 November, 2015 16:47
uishhh, saya memang tak tahan jalan atas batu ni
mrhanafi mrhanafi 09 November, 2015 06:51
gelilah nak pijak batu macam nie..pernah cuba juga
Faizul Ali Faizul Ali 10 November, 2015 00:56
Dah lama tak buat macam ni. Dulu selalu jugak singgah kat taman pijak batu macam ni
Ikhwan Ikhwan 11 November, 2015 23:44
geli tapi ia amat menyihatkan badan :)
topijerami topijerami 12 November, 2015 09:47
benda nie memang best...lebih2 lagi kalau petang2...boleh cuci mata
akuoka akuoka 12 November, 2015 09:53
dapat menyihatkan badan dan kena bertegur2 sapa gak masa jogging 2..baru 2 in 1
Mizz Aiza Mizz Aiza 12 November, 2015 17:47
Kak aiza memang tak tahan pijak batu-batu kecil tu jie. Hehe..
Noriza Rahman Momma Vogue Noriza Rahman Momma Vogue 12 November, 2015 22:33
Best senaman refleksologi macam ni...baru tahu kuat ke tidak tapak kaki...hihi
Bin Muhammad Bin Muhammad 14 November, 2015 11:14
Kalau ambe xleh le senam tapak kaki ni... Geli geleman! haha!
Jari Manis Jari Manis 16 November, 2015 21:09
ada beli kasut yg tapak berbiji mcm tu bila pijak adussss sakit
aRz MoHa aRz MoHa 18 November, 2015 23:19
memang seronok buat senaman kaki ditempat macam ni