Jangan Cuai Kawan-Kawan

Okey, sebenar tajuknya ditujukan pada aku, kali ni aku memang cuai..

Sangat-sangat cuai..


Hampir setahun aku memandu dengan lesen tamat tempoh. Fuhh, bikin bahaya betul, dalam setahun ni, mujur tak jadi apa-apa, lama gila kan aku tak memperbaharui lesen memandu..haha.. Tak sedar la..


Kalau tak kena tahan kat polis hari tu, aku masih tak sedar-sedar lagi ni, g mari.. g mari dengan sombongnya tanpa lesen..haha..

Kelakar pulak bila teringat kena tahan hari tu, aku dengan selambanya bagi lesen, last-last dia cakap lesen tamat tempoh. Aku dah gabra , rasa kena saman dah ni..

Nasib baik jumpa polis baik hati, tak kena saman..hehe..

Cakap pasal polis ni, aku tahu ada segelintir yang tak suka, kalau kita cakap elok-elok, dorang ni okey, boleh dibawa berbincang.. 

Kadar kompaun lesen tamat tempoh



Sebahagian yang diambil di web trafik.rmp.gov.my..

Pengajarannya, nak pergi jalan jauh atau dekat pastikan ada lesen memandu dan belum tamat tempoh, Jangan Cuai Kawan-Kawan, nampak remeh jer kan..

Dan jangan lupa baca TIPS PENJAGAAN KERETA..

{ 7 comments.. read them below or add one }

mrhanafi mrhanafi 27 Mei, 2015 12:05
bro bernasib baik kerana tak kena saman..saya pernah kena kerana lambat renew akibat cuai dan alpa..
titan titan 04 Jun, 2015 22:01
okeh.

gua cuba untuk tidak cuai. hehe
Noriza Rahman Momma Vogue Noriza Rahman Momma Vogue 19 Jun, 2015 10:58
La sampai setahun memandu TANPA lesen yea..
siti hazreen siti hazreen 31 Ogos, 2015 10:53
Mak aiiii, kalau saya memang dah kecut perut lesen mati
Noriza Rahman Momma Vogue Noriza Rahman Momma Vogue 12 September, 2015 08:40
Terima kasih atas peringatan, kekadang MV pun tak perasan lesen memandu dah 'mati'