20 Mac 2015

Tambang Pengangkutan Awan Naik

Assalamualaikum..

Adeh, betul ke apa yang aku dengar, tambang pengangkutan awan seperti bas dan teksi akan dinaikkan pada 15 Mei ini. 

Kecoh pulak kat tempat kerja aku pasal isu ni, dalam kepala aku entah betul ke tak cerita ni tapi biasanya betul..hehe. 

Bila tengok akhbar baru percaya, hebat betul Malaysia sekarang ni, asyik dengar benda naik jer, takde ke nak bagitau barang-barang turun, baru ceria sikit hidup, rakyat pun happy. Ini tak, pokai la rakyat biasa macam aku ni..

Kenaikan harga ni dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad), sedikit petikan dari sinar harian..
KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] Tambang teksi di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor Bahru dinaikkan antara RM1.25 dan RM8.00 mengikut jarak perjalanan dan lokasi, berkuatkuasa serta-merta manakala tambang bas ekspres naik 2.1 sen bagi setiap kilometer bermula 15 Mei ini. 

Nak tahu lebih lanjut, baca sinar harian..

Emm, nampaknya macam kena terima jer apa yang berlaku, Walaupun Tambang Pengangkutan Awan Naik,tetap kena gunakan jugak..


5 comments:

  1. ASSALAM..NAIK SAJA YER...HUJAN PUN DH XTURUN...PANAS..PANAS.

    BalasPadam
  2. Risau pulak nak balik Malaysia ni.. tengok semua benda naik, takut tak mampu nak sara hidup bila balik nanti. :(

    BalasPadam
  3. Yup..naik ke trun., tetap kena guna juga..hehe

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah bas cosmic belum naik lagi tambangnya..

    BalasPadam