19 Mac 2015

Ceramah Dari Ustaz Abdullah Khairi

Assalamualaikum..


Okey, aku tahu ramai yang kenal Ustaz Abdullah Khairi dan aku memang suka dengan ceramah beliau, korang lagi la suka dengan ceramahnya kan. Kalau dengar suaranya yang lantang nampak beliau macam garang jer tapi memang terbaik bila dengan ceramah dari beliau. Kata-katanya boleh membuatkan aku atau korang muhasabah diri..


Emm, banyaknya kekurangan pada diri ni..


Gambar Ustaz Abdullah Khairi

Ustaz Abdullah Khairi

Hehe, satu je gambarnya..

Kena-kena selalu gak dengan ceramah agama ni, takut nanti makin jauh dan makin jauh lagi, hanyut dalam nikmat dunia, jadi, dengar-dengar la selalu ceramah yang berhampiran dengan kita atau Ceramah Ustaz Abdullah Khairi.. 

Ni asyik dengan blog, asyik buat duit dengan blog jer..hehe, tapi komisen tak pernah dapat pun. Emm, kena banyak sedekah ni, rahsia kelebihan sedekah yang korang harus tahu..

Sedikit Biodata Ustaz Abdullah Khairi yang aku cedok di fanpagenya..
Nama : Hj Abdullah Khairi bin Hj Haroon 
Kelulusan : B Sc (Hons) Electrical Eng., Ijazah (Master) Kaunselor Islam 
Keluarga : Beristeri dan mempunyai 6 orang anak  
Pengalaman : 9 tahun sebagai jurutera, 12 tahun sebagai guru, mendapat tauliah mengajar dari Majlis Agama Islam Negeri

Terharu tengok video khutbah Ustaz Abdullah Khairi di fanpage Zonkuliah, sampai keluar air matanya, nanti boleh la korang tengok, tak pun korang boleh download Ceramah Ustaz Abdullah Khairi Mp3 dengan klik SINI. Sesuatu yang bagus untuk Jie, kena sentiasa mengingati kebesarannya..


8 comments:

  1. Assalamualaikum jie, suami sheila pun suka ustaz abdullah khairi ni.. berkata kerana benar, kerana Allah... suka dengan ceramah agama yang tak masuk bab2 politikus

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslam..elakkan ceramah yg ada unsur2 politik ni..

      Padam
  2. InsyaAllah.... semakin byk kita memberi, pasti semakin byk yang kita dapat. Yg penting ikhlas dan istiqamah :)

    BalasPadam
  3. rajin-rajin la dengar ceramah ye.

    banyak ceramah yang bagus-bagus kat youtube tu. tak pun, gi je masjid hari-hari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah kat youtube dah boleh tengok dan dengar macam-macam ceramah agama, nak ngan tak nak ja

      Padam
  4. Saya memang sangat terkesan kalau dengar ustaz abdullah khairi ni ceramah..apa yang dia cakap tu memang semuanya benar

    BalasPadam
  5. mndengar ceramah agama ni umpama selalu merangsang jiwa memperbaiki diri sebaiknya...

    BalasPadam