Senjata Yang Diperkatakan, Menambak MH 17

Assalamualaikum..

Senjata Yang Diperkatakan, Menambak MH 17
Terlebih dahulu kita mensedekahkan Al Fatihah kepada mangsa-mangsa beragama islam yang terkorban dalam kejadian kapal terbang Mas MH 17 yang disyaki ditambak. Berita sedih yang berlaku di negara kita.






Senjata Yang Diperkatakan, Menambak MH 17 | Senjata anti pesawat yang dikenali sebagai BUK, memang dicipta untuk menambak pesawat, jet atau kapal terbang, boleh dikatakan senjata ini untuk pentempuran ruang udara.

Antara picture senjata anti pesawat BUK..
senjata anti pesawat BUK.

senjata anti pesawat BUK.
Hebatkan senjata ini, tengok peluru berpandu pun dah menakutkan, kerangka pun dah macam kereta kebal. Model BUK ni tak dapat dikenalpasti dari jenis apa. Korang google je, kata kunci "BUK"..hehe.Ini je yang aku ambil, kalau ikutkan, ada lagi dari jenis lain..

Dikenali juga sebagai sistem pertahanan udara Buk. Apa yang perlu tahu tentang Buk ni. Antara yang aku baca di akhbar ataupun portal-portal..
  • Sistem ini membabitkan radar, peluru berpandu dan pelancar.
  • Mampu menambak dalam 22 saat bila sasaran dikesan.
  • Roketnya mampu dilancarkan lebih dari satu sasaran.
  • Jenis roketnya 9A317.
  • Dibangunkan oleh kesatuan soviet pada 1979.
  • Mencapai sasaran sejauh 35 kilometer dan ketinggian 22,000 meter.
Apa-apa pun yang berlaku, ini antara musibah yang berlaku di negara kita, walaupun negara kita yang menjadi mangsa antara konflik 2 negara terebut. Rasa macam gerun lak nak naik kapat terbang semenjak dua eksiden yang berlaku. Takziah pada keluarga mangsa..

{ 10 comments.. read them below or add one }

Azlealee Bashir Azlealee Bashir 20 Julai, 2014 09:38
Alfatihah dan takziah untuk keluarga penumpang dan krew MH17..
TunSha Ayunie TunSha Ayunie 20 Julai, 2014 15:59
macam tak sanggup je nak bayangkan.. tapi terbayang jugak...
Kathy R'bain Kathy R'bain 21 Julai, 2014 05:51
Geram tengok senjata dan pengendali senjata ini..
Qaseh Vee Qaseh Vee 21 Julai, 2014 06:57
bila mrk x de peri kemanusiaan aka hati mati ... al fatihah buat mereka .
Ismi Ana Ismi Ana 21 Julai, 2014 09:16
Tgk senjata nye pun dah tahu cemane boleh berkecainye penumpang2 dalam tu. Allahurabbi.. Dialah sebaik2 perancang. :'(
Raihanah Ahmad Raihanah Ahmad 22 Julai, 2014 09:03
semoga dipermudahkan urusan pasukan Malaysia di sana.
ikhwan yusuff ikhwan yusuff 23 Julai, 2014 06:32
Gerun melihatnya..Alhamdulillah sekarang dua kotak hitam dan diserahkan kepada Malaysia...Moga Allah mempermudahkan segalanya...Al-Fatihah..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 23 Julai, 2014 11:19
yg tak berslh jd mngsa

al-Fatihah dan takziah
Cik Itah@RRP Cik Itah@RRP 24 Julai, 2014 16:40
salam. al-fatihah...semoga dipermudahkan segalanya..