Bila Berlaku Perubahan Cuaca

Assalamualaikum.. 
Bila Berlaku Perubahan Musim

Bila Berlaku Perubahan Musim


Tajuk macam gempak je kan..haha. 3 atau 4 bulan sebelum ini, kat sini (Paka) cuaca memang panas, tak salah aku, masuk bulan 2 berlakunya musim kemarau ni. Bukan sini saja, seluruh pantai timur berlaku perubahan musim ni..

Fuhh, memang panas la walaupun duduk dalam rumah..

Kalau tengok picture atas tu, habis daun daun pokok jadi kering, rumput lagi la , tak nampak terus. Sebelum ni menghijau je.Batang pokok pun ada kesan hangus, kesan terjadinya kebakaran. Kebakaran semulajadi mungkin sebab cuaca panas sangat..

Tapi semalam,snap ditempat yang sama..
Bila Berlaku Perubahan Cuaca

Sukakan bila dapat tengok rumput mula tumbuh..


Cuaca pun semakin hendak berubah,rumput dan daun pun makin menghijau. Alhamdulilah, syukur padanya. Malam ni pun hujan sangat lebat

Fuh, sedap ni tidur..kihkih..

Emm, Selamat malam untuk pembaca blog Jie..

{ 17 comments.. read them below or add one }

Kakzakie Kakzakie 02 Jun, 2014 07:53
Sungguh itulah tanda kasih dan sayangnya Allah pada hambanya
Jangan sampai terlajar tidurnya pulak kan..
nordin omor nordin omor 02 Jun, 2014 08:05
salam,
entri terbaik tepat pada musimnya.
Nanie Dean Nanie Dean 02 Jun, 2014 10:10
Betul... walaupun sekejap sekejap je hujan, tapi boleh menyejukkan sikit bumi yang panas sangat ni. Alhamdulillah...
Azlealee Bashir Azlealee Bashir 02 Jun, 2014 10:38
sejuk je mata memandang gambar ke2 tu jie..Alhamdulillah,..
shalimar yusof shalimar yusof 02 Jun, 2014 11:57
Alhamdulillah....bumi menghijau balik...

http://notashalimar.blogspot.com/2014/05/segmen-bloglist-bubblynotescom-48-jam-1.html
RDZ Z RDZ Z 03 Jun, 2014 07:49
Wau teruk jugak kemarau kat sana ya..Alhamdulillah dah hijau kembali...
Kathy R'bain Kathy R'bain 04 Jun, 2014 14:18
syukurlah kalau dah kembali hijau..
Jie Susanos Jie Susanos 04 Jun, 2014 22:15
hihi..tkut gk nti terlajak tdo
Jie Susanos Jie Susanos 04 Jun, 2014 22:17
huhu..musim pnas ttp indah..
Jie Susanos Jie Susanos 04 Jun, 2014 22:27
huhu..bila panas,sekali je hjan bru tahu nikmatnya..
Khir Khalid Khir Khalid 05 Jun, 2014 08:10
Alhamdulillah.. rahmat anugerah Illahi...