01 Jun 2014

Bila Berlaku Perubahan Cuaca

Assalamualaikum.. 

Bila Berlaku Perubahan Musim

Bila Berlaku Perubahan Musim


Tajuk macam gempak je kan..haha. 3 atau 4 bulan sebelum ini, kat sini (Paka) cuaca memang panas, tak salah aku, masuk bulan 2 berlakunya musim kemarau ni. Bukan sini saja, seluruh pantai timur berlaku perubahan musim ni..

Fuhh, memang panas la walaupun duduk dalam rumah..

Kalau tengok picture atas tu, habis daun daun pokok jadi kering, rumput lagi la , tak nampak terus. Sebelum ni menghijau je.Batang pokok pun ada kesan hangus, kesan terjadinya kebakaran. Kebakaran semulajadi mungkin sebab cuaca panas sangat..

Tapi semalam,snap ditempat yang sama..
Bila Berlaku Perubahan Cuaca

Sukakan bila dapat tengok rumput mula tumbuh..


Cuaca pun semakin hendak berubah,rumput dan daun pun makin menghijau. Alhamdulilah, syukur padanya. Malam ni pun hujan sangat lebat

Fuh, sedap ni tidur..kihkih..

Emm, Selamat malam untuk pembaca blog Jie..

17 comments:

  1. Sungguh itulah tanda kasih dan sayangnya Allah pada hambanya
    Jangan sampai terlajar tidurnya pulak kan..

    BalasPadam
  2. salam,
    entri terbaik tepat pada musimnya.

    BalasPadam
  3. Betul... walaupun sekejap sekejap je hujan, tapi boleh menyejukkan sikit bumi yang panas sangat ni. Alhamdulillah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..bila panas,sekali je hjan bru tahu nikmatnya..

      Padam
  4. sejuk je mata memandang gambar ke2 tu jie..Alhamdulillah,..

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah....bumi menghijau balik...

    http://notashalimar.blogspot.com/2014/05/segmen-bloglist-bubblynotescom-48-jam-1.html

    BalasPadam
  6. Wau teruk jugak kemarau kat sana ya..Alhamdulillah dah hijau kembali...

    BalasPadam
  7. syukurlah kalau dah kembali hijau..

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah.. rahmat anugerah Illahi...

    BalasPadam