27 Mei 2014

Keseronokan Bermain Wau (Layang Layang)

Keunikkan wau bulan
Lama tak tengok orang main Wau (layang layang)

Masa balik kampung tempoh hari, di Kelantan, wau macam jadi fanomena lak. Ramai sungguh yang mengemari permainan ni termasuk la keluarga aku. Wau kan permainan tradisional orang Kelantan, mesti la diteruskan oleh generasi sekarang..

Bro ini sedang bersiap siap sebelum wau diterbangkan..

Ada bermacam macam jenis Wau ni seperti Wau Bulan(macam picture kat atas), Wau Daun, Wau Kucing dan sebagaimya. Banyak dah aku lupa nama Wau ni..hehe..
Keunikkan wau bulan
Bersedia untuk dinaikkan..

Besarkan Wau ni sampaikan 2 orang kena pagang. Lupa lak nama Wau ni, siapa tahu, nanti boleh la tinggalkan diruangan komen..hihi..

Seronok tengok diorang main, cara buatannya sungguh kreatif. Ada macam macam caler, cantik pulak tu. Emm, ambil masa berapa hari la untuk disiapkan ni.

Kredit picture - Fb Takuya Kimira

17 comments:

  1. Satu unik pasal wau nie selain dari design dan coraknya... Wau nie bila dia berlepas naik untuk terbang, ada satu bunyi yang mengiring dia terbang tinggi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul tu..nyaring jer bunyi kan..

      Padam
  2. Besarnya wow... gua ingat wow tue kecik-kecik or besar sikit dari layang-layang 4 segi

    BalasPadam
  3. Woww... seronok nyer kalau dapat tengok live... besar gler ek wau tu... :D

    BalasPadam
  4. Wah besarnya wau dia...boleh naik ke tu..he..he

    BalasPadam
  5. xde pglmn main wau..sadisss..huhuh

    BalasPadam
  6. Wahh syoknya.. waw tu pun besar.. puas main.. :)

    BalasPadam
  7. lama tak singgah blog jie..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye la..apa2 pun kak ttp singgah kn..

      Padam
    2. mesti singgah..tapi sekarang pun dah aras malas nak on9..hehehehe..tu yg kadang jadi chipsmore..hehehehe..

      Padam