Keseronokan Bermain Wau (Layang Layang)

Keunikkan wau bulan
Lama tak tengok orang main Wau (layang layang)

Masa balik kampung tempoh hari, di Kelantan, wau macam jadi fanomena lak. Ramai sungguh yang mengemari permainan ni termasuk la keluarga aku. Wau kan permainan tradisional orang Kelantan, mesti la diteruskan oleh generasi sekarang..

Bro ini sedang bersiap siap sebelum wau diterbangkan..

Ada bermacam macam jenis Wau ni seperti Wau Bulan(macam picture kat atas), Wau Daun, Wau Kucing dan sebagaimya. Banyak dah aku lupa nama Wau ni..hehe..
Keunikkan wau bulan
Bersedia untuk dinaikkan..

Besarkan Wau ni sampaikan 2 orang kena pagang. Lupa lak nama Wau ni, siapa tahu, nanti boleh la tinggalkan diruangan komen..hihi..

Seronok tengok diorang main, cara buatannya sungguh kreatif. Ada macam macam caler, cantik pulak tu. Emm, ambil masa berapa hari la untuk disiapkan ni.

Kredit picture - Fb Takuya Kimira

{ 17 comments.. read them below or add one }

Izni Hafiz Abdul Rashid Izni Hafiz Abdul Rashid 27 Mei, 2014 07:41
Satu unik pasal wau nie selain dari design dan coraknya... Wau nie bila dia berlepas naik untuk terbang, ada satu bunyi yang mengiring dia terbang tinggi...
Rafael Andre Rafael Andre 27 Mei, 2014 10:35
Besarnya wow... gua ingat wow tue kecik-kecik or besar sikit dari layang-layang 4 segi
acik idah acik idah 27 Mei, 2014 20:11
Woww... seronok nyer kalau dapat tengok live... besar gler ek wau tu... :D
RDZ Z RDZ Z 27 Mei, 2014 22:32
Wah besarnya wau dia...boleh naik ke tu..he..he
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 28 Mei, 2014 12:13
xde pglmn main wau..sadisss..huhuh
Khir Khalid Khir Khalid 28 Mei, 2014 19:19
Wahh syoknya.. waw tu pun besar.. puas main.. :)
Kathy R'bain Kathy R'bain 28 Mei, 2014 22:54
lama tak singgah blog jie..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 09:05
btul tu..nyaring jer bunyi kan..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 09:11
susah tu main bikin wau bsr..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 10:15
mmg sronok tgk dpn mata..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 10:21
huhu..jie tgk dr jauh je..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 10:26
klu yg main mmg syok la khir..
Jie Susanos Jie Susanos 30 Mei, 2014 10:27
ye la..apa2 pun kak ttp singgah kn..
Kathy R'bain Kathy R'bain 30 Mei, 2014 14:31
mesti singgah..tapi sekarang pun dah aras malas nak on9..hehehehe..tu yg kadang jadi chipsmore..hehehehe..