Pengat Durian Di Bukit Bunga

Assalamualaikum..
Bila musim durian lambat lagi muncul ni, teringin betul nak makan durian.. Sampai mimpi mimpi nak makan..haha..

Boleh gak aku makan masa balik bukit bunga,kelantan hari tu.. Tak perasan kedai tu ada jual, nasib baik wife bagitau.. Apa lagi, terus order la.. Sepinggan je aku baham.. Kenyang sangat dah ni, sebelum datang sini aku dah baham 2 pinggan nasi kat rumah.. Boleh jem aku macam ni..kihkih..

Menu kat atas tu, kalau kat sini orang panggil pengat durian, campuran pulut, durian dan kuah(air macam susu tu) buatan sendiri..kihkih.. Aku reka je tu ayat buatan sendiri.. Kalau kat tempat lain tak tau la pulak nama apa..

Emm, tak kisah la campur apa apa.. Janji durian ada..hehe..

Rasanya boleh la tahan, durian tu buatnya jadi sedap.. Rugi la siapa yang tak minat durian ni..hehe.. Lokasinya, deretan kedai bukit bunga.. Jalan depan lagi ada jual ayam golek, situ la kedainya.. Menghala ke jeli..


{ 12 comments.. read them below or add one }

Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 07 April, 2014 10:42
sedapnya...sy suka makan nie...tapi nak buat je tak pandai...hehe
Bin Muhammad Bin Muhammad 07 April, 2014 12:50
Memang terliur dibuatnya! Sedap tuuu.
Sekarang ni durian tengah berbunga...sabo menunggu...
Sheila Salim Sheila Salim 07 April, 2014 13:30
Assalamualaikum, fuyohhh terliur sheila tau dak T_________T"
Nanie Nanie 07 April, 2014 15:52
KN sangat suka durian... tapi boleh keluar isi perut kalau terbau lempok durian... hehe
acik idah acik idah 07 April, 2014 18:02
Idah suka makan durian... tapi durian kalau dah jadi menda lain macam pengat ker... kuih ker... bubur kerr... tak makan dahhh... :D ermm sedapnya duriannn!
SmuaInfo SmuaInfo 07 April, 2014 18:29
durian ini memang sangat enak, di tempat saya lagi musim buah ini, hehehe
Aku Penghibur Aku Penghibur 07 April, 2014 19:03
aduhh terliur betul tengok ..nyum nyum
Khir Khalid Khir Khalid 08 April, 2014 10:38
Aduii sedapnya Jie.. terliur saya tengok.. best2.. :)
titan titan 10 Mac, 2015 01:49
lama juga tak makang pengat durian.

belanja sikit wehh..