07 April 2014

Pengat Durian Di Bukit Bunga

Assalamualaikum..

Bila musim durian lambat lagi muncul ni, teringin betul nak makan durian.. Sampai mimpi mimpi nak makan..haha..

Boleh gak aku makan masa balik bukit bunga,kelantan hari tu.. Tak perasan kedai tu ada jual, nasib baik wife bagitau.. Apa lagi, terus order la.. Sepinggan je aku baham.. Kenyang sangat dah ni, sebelum datang sini aku dah baham 2 pinggan nasi kat rumah.. Boleh jem aku macam ni..kihkih..

Menu kat atas tu, kalau kat sini orang panggil pengat durian, campuran pulut, durian dan kuah(air macam susu tu) buatan sendiri..kihkih.. Aku reka je tu ayat buatan sendiri.. Kalau kat tempat lain tak tau la pulak nama apa..

Emm, tak kisah la campur apa apa.. Janji durian ada..hehe..

Rasanya boleh la tahan, durian tu buatnya jadi sedap.. Rugi la siapa yang tak minat durian ni..hehe.. Lokasinya, deretan kedai bukit bunga.. Jalan depan lagi ada jual ayam golek, situ la kedainya.. Menghala ke jeli..


12 comments:

  1. sedapnya...sy suka makan nie...tapi nak buat je tak pandai...hehe

    BalasPadam
  2. Memang terliur dibuatnya! Sedap tuuu.
    Sekarang ni durian tengah berbunga...sabo menunggu...

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, fuyohhh terliur sheila tau dak T_________T"

    BalasPadam
  4. KN sangat suka durian... tapi boleh keluar isi perut kalau terbau lempok durian... hehe

    BalasPadam
  5. Idah suka makan durian... tapi durian kalau dah jadi menda lain macam pengat ker... kuih ker... bubur kerr... tak makan dahhh... :D ermm sedapnya duriannn!

    BalasPadam
  6. durian ini memang sangat enak, di tempat saya lagi musim buah ini, hehehe

    BalasPadam
  7. aduhh terliur betul tengok ..nyum nyum

    BalasPadam
  8. Aduii sedapnya Jie.. terliur saya tengok.. best2.. :)

    BalasPadam
  9. lama juga tak makang pengat durian.

    belanja sikit wehh..

    BalasPadam