Bila Berlaku Jerebu Ni

Assalamualaikum..
Apa khabar kawan kawan semua, adakah kawasan anda dilanda jerebu atau asap ?

Kalau kat Paka sekarang ni, masuk je pukul 10 malam.. lebih kurang waktu macam tu la.. Entah datang dari mana, muncul je jerebu ni. Banyak pulak tu. Nak tidur pun tak selesa. Sampai la dalam waktu 9 pagi terus hilang..

3 atau 4 hari dah berlaku ni..

Masa aku jalan jalan kat kerteh takde pulak jerebu ni, mungkin kawasan aku je. Entah la kalau kawasan sekitar ada gak. Tiga tahun tinggal sini, tak pernah jadi kejadian macam ni. Kali pertama berlaku, kena la hidu asap sebelum dapat tidur..hehe..

Mungkin banyak pembakaran hutan kawasan sini kot, tu sebab berlaku. Kalau ada siapa siapa sengaja bakar tu, cepat cepat la berhenti. Kesian kat orang ramai ni. Hujan pun lama dah tak turun..

Emm, ada hikmat kejadian macam ni..

{ 14 comments.. read them below or add one }

Sis Vee Sis Vee 19 April, 2014 15:48
mcm misteri jer bunyinya . kena siasat tuh dr mana dtgnya ...
Marou Apple Hijau Marou Apple Hijau 19 April, 2014 17:45
kat belakang rumah ada kawasan tanah gambut sekali terbakar 1 bulan tak padam lagi
Khir Khalid Khir Khalid 19 April, 2014 22:39
Mesti ada yg buat pembakaran haram mlm2 tu agaknya Jie...
Wanie Zunidan Wanie Zunidan 20 April, 2014 00:20
Jerebu malam ? Hoho . Mungkin ada terjadi apa-ii sampai ada jerebu malam .
Azlealee Bashir Azlealee Bashir 20 April, 2014 15:27
Mungkin ada pembakaran hutan tu jie..
Bahrain Bahrain 20 April, 2014 18:16
Tebal juga kabus ni. Bahaya untuk kesihatan.
Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 21 April, 2014 00:20
Ada sikit jerebu, tapi taklah teruk sangat..
❤Kamsiah❤ ❤Kamsiah❤ 22 April, 2014 05:42
kelantan,terenganu..hujan masih belum turun ke...minggu lps ada baca kat paper,kes kt kelantan,terpaksa panggil bomba utk mandikan jenazah sbb ketiadaan air...
Fiza Rahman Fiza Rahman 22 April, 2014 09:29
Kat cyberjaya/bangi ni dah tak der jerebu. Buat aduan lah ko ada pembakaran secara haram.
Khai♥Rin : anies Khai♥Rin : anies 22 April, 2014 14:53
aritu blk mlk kt alor gajah mmg berjerebu
wafacw wafacw 22 April, 2014 16:48
ohh.. duduk di Paka ker? Saya pernah dok kemaman dua tahun jugak :D... kalau pergi Kerteh tu ambil gambar dengan makan nasi kukus... alaaa rindu pulak nasi kukus kat Kerteh tu :D
Puteri Wanita Puteri Wanita 24 April, 2014 13:19
jerebu?? asap kot... sebab skang kan dah musim hujan :) salam ziarah
Sheila Salim Sheila Salim 25 April, 2014 13:09
Assalamualaikum jie, agaknya orang bakar sampah kot. hehehe