Tukar Kad Pengenalan Di JPN Dungun

17.3.2014

Assalamualaikum..
kad pengenalan baru di JPN
Khusyuknya orang tu tengak isi borang buat kad pengenalan baru..

Semalam menemani isteri tukar kad penganalan baru kat JPN Dungun.. Cipnya telah rosak, Tak tau la dia letak kat mana sampai cepat je rosak.. Dia cakap.. baru je tukar, ni nak kena tukar lak.. Membebel dia kat aku.. Mujur la dia ada suami yang baik macam aku.. Pujuk dengan power punya..kihkih.. Ayat tambah je ni..

Cinta 20sen [2013] - Siapakah Razali & Izyan ! Tekan Sini !

Apa yang aku nak cakap, bagus betul kakitangan kat sini.. Cepat je buat kerja, sekejab je tunggu giliran.. Tak sempat panas punggung lagi..hehe.. Biasanya kalau tunggu giliran, berjam la.. Walaupun orang tak ramai..

Terima kasih kakitangan JPN Dungun..

Tak sangka,cepat sangat kad pengenalan boleh disiapkan.. Kalau hari ini buat, esok dah boleh ambil.. Terbukti betul, esok tu aku pergi ambil.. Betul betul siap la... Terbaik la teknologi sekarang.. Aku dengar cakap orang, seminggu baru siap.. Ternyata cakap cakap orang ni salah..hehe

Emm, betul ke kalau hilang kad pengenalan kena bayar RM500 ratus.. Nape mahal sangat tu.. Kalau hilang,mampus aku.. Fikir la jugak orang yang susah macam aku ni..

{ 9 comments.. read them below or add one }

Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 20 Mac, 2014 12:49
Nak tukar jugak kad pengenalan ni,sebab dah lama sangat..nak tukar yang terbaru
Petak Bunga Petak Bunga 20 Mac, 2014 13:19
selau je cip rosak.
lagi canggih lag cepat rosak kot.
sensitif sgt.
Shark Kay Shark Kay 20 Mac, 2014 14:45
skarang mmg cepat jer ic siap..
tu mungkin jugak faktor kenapa ic cepat rosak.
heheh..
Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 20 Mac, 2014 16:26
tak sempat tukar lagi kad pengenalan baru...
Khir Khalid Khir Khalid 20 Mac, 2014 22:43
IC ni mmg sensitif kat chip dia tu... mmg kena jaga & berhati2 sikit...
Cik Misstree Cik Misstree 21 Mac, 2014 03:14
Nak elak rosak, satu cara ialah simpan IC dalam plastik khas untuk IC yang boleh dikeluarkan apabila perlu.
Azlealee Bashir Azlealee Bashir 21 Mac, 2014 14:58
tak sempat lagi nak tukar IC baru..
Nanie Nanie 30 Mac, 2014 14:08
Hmm... asyik bertangguh nak pergi tukar KP baru... malas nak bersesak2..