16 Mac 2014

10 Pemain Bola Sepak Terkaya Tahun 2014

15.3.2014

Assalamualaikum..

ronaldo ditangga pertama
Apa perasaan korang bila terima gaji macam picture kat atas ni ?

Pergh, kalau aku tak tau nak buat apa.. Kalau aku dapat gaji gini, dapat memenuhi impian yang aku pendam selama ini..kihkih.. Angan angan je..

Ini antara 10 bintang bola sepak yang menerima gaji paling tinggi pada tahun ni yang aku ambik dalam akhbar beberapa hari lepas.. Rujukan dari akhbar berita harian.. Kayanya bila jadi permain bola sepak bertaraf profesional ni..


10 Pemain Bola Sepak Terkaya Tahun 2014
  1. Cristiano Ronaldo (rm665.58 juta)
  2. Lionel Messi (rm657.38 juta)
  3. Samuel Eto (rm381.88 juta)
  4. Wayne Rooney (rm375.36 juta)
  5. Kaka (rm367.2 juta)
  6. Neymar (rm359.04 juta)
  7. Ronaldinho (rm348 juta)
  8. Zlatan Ibrahomovic (rm310.08 juta)
  9. Buffon (rm282.88 juta)
  10. Theirry Henry (rm255.68 juta)
Kalau tengok senarai kat atas, Ronaldo menerima gaji paling tinggi diikuti dengan Messi dan yang lain lain.. Perbezaan gaji antara Messi dengan Ronaldo takde ketara sangat.. Kalau tengok gaji tempat ketiga banyak perbezaannya kan..

Ronaldo yang bermain untuk kelab Real Madrid..Permainannya pada tahun lepas memang cemerlang dan berjaya memperolehi anugerah pemain bola sepak terbaik..

Walaupun aku tak berapa pandai main bola sepak, harapan aku.. Satu hari nanti pemain negara kita ada yang bermain untuk peringkat antarabangsa..hehe..

20 comments: