18 Februari 2014

Tip Membeli Kereta

17.2.2014

Assalamualaikum..

Kereta, dah menjadi keperluan sekarang ini.. mejoriti semua pakai kereta.. takde susah woi.. Macam nak pergi kerja masa hujan..korang bayangkan je..

Kereta nak jual..hehe.. Tak tau kereta siapa ni..

Sedikit tip membeli kereta yang mungkin berguna untuk semua orang.. Rujukan asal dari akhbar kosmo..

Pilih antara kereta baru atau terpakai.
Bagi aku baik pilih kereta baru dari kereta terpakai.. Kereta terpakai ni kemungkinan memerlukan kos yang tinggi untuk membaiki..

Pilih kereta yang bersesuaian.
Senarai kereta menjadi idaman korang.. Cari maklumat di intenet atau tanya orang yang pernah pakai kereta tersebut..

Dapatkan kadar faedah terbaik.
Pilih bank yang menawarkan faedah yang terbaik..

Pilih kereta mengikut kemampuan.
Yang ni ramai yang tak sedar diri.. gaji sejemput je tapi pilih kereta mahal2.. Bagi aku pilih la kereta ikut kemampuan.. Jangan la nak menunjuk-nunjuk..

Jadi seorang perunding yang baik.
Ketika berunding, elok korang tau serba sedikit maklumat kereta yang ingin dibeli.. Bagi mengelakkan ditipu..

Akhir kata, semoga dapat membeli kereta yang menepati citarasa korang..

8 comments:

  1. I prefer a new car than second hand as well, eventhough it cost much more, but atleast you know atleast know where your car has been through, less risky.

    BalasPadam
  2. betul tu tp bg yg 1st time beli, bersedialah $$ byk2..bkn time beli je tp utk myk, road tax, service etc...pd sy ramai yg br beli kereta x fikir ttg hal ni...yg dia tahu seronok je dpt drive

    BalasPadam
  3. tips berguna..

    tp aklau pndai cari second yg ok rasanya takde mslh.

    apa pun yui takde kete lg.. ada lesen tp jrg bawa..muahaha

    BalasPadam
  4. Info yg baik utk panduan semua.. t kasih diatas perkongsian Jie.. :)

    BalasPadam
  5. tq...tips yang bermanfaat..

    BalasPadam
  6. hehehehe... tips yg menarik...
    Sy follow blog nie...

    BalasPadam