07 Februari 2014

Nasi Minyak Sedap Di Paka, Terengganu

7.2.2014

Assalamualaikum. .





Kalau korang jalan2 di Paka atau pun baru datang sini sebab kerja atau belajar.. Kalau kerja macam aku la..hihi.. Okey2 sambung, dan teringin nak makan nasi minyak buatan orang Terengganu.. Salah satu kat sini la..

Kalau kat sini, nasi minyak waktu pagi macam makanan wajid ada.. Lain benar dengan Kelantan.. Biasanya aku jumpa masa kenduri jer.. Kekok gak mula2 datang sini.. Tapi loni (sekarang) makin seronok duduk sini..hihi..

Walaupun kedai biase jer.. Nasi minyak buatannya memang terbaik.. Terutama sambar ladanya.. Pedas gak woo.. Nasib baik aku tak suka pedas.. Kalau tak habis aku bedal..haha..

Senang jer kalau nak cari kedai ni.. Tepi jalan besar, bersebelahan dengan pasaraya tunas manja.. Buka waktu pagi sampai tengah hari.. Orang tak ramai mana tapi sentiasa ada..hehe..

15 comments:

  1. Saya nak ingat kedai ni.. klu ke Paka mmg nak singgah.. thanks sharing Jie.. :)

    BalasPadam
  2. pepagi nie..lapar pulak tengok nasi minyak tu..

    BalasPadam
  3. Nampak macam pulut kuning pula... Unik tapi macam pelik le pekena nasi minyak diwaktu pagi... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..hmpir sama kan.. jie pn mula2 dtg pelik gk..

      Padam
  4. Sedapnya nampak.... Sambal nya manis tak?

    BalasPadam
  5. Saya belum pernah sampai ke Terengganu.

    BalasPadam
  6. wahh.. mcm sedap je.. nk pakat ajk family lh kalau smpai sne.. :)

    BalasPadam
  7. kat dungun, try g warung power, area bt48.. memang poweerrr la... :)

    BalasPadam
  8. Saya follow sini ye...No. 416!

    BalasPadam
  9. memang sedap tu.. kena singgah kalau ke terengganu lepas ni..

    BalasPadam
  10. Nasi minyak ganu memang lain dari yang lain..sedap..kalau balik ganu..pagi mesti pekena nasi minyak..

    BalasPadam