Nasi Minyak Sedap Di Paka, Terengganu

7.2.2014

Assalamualaikum. .





Kalau korang jalan2 di Paka atau pun baru datang sini sebab kerja atau belajar.. Kalau kerja macam aku la..hihi.. Okey2 sambung, dan teringin nak makan nasi minyak buatan orang Terengganu.. Salah satu kat sini la..

Kalau kat sini, nasi minyak waktu pagi macam makanan wajid ada.. Lain benar dengan Kelantan.. Biasanya aku jumpa masa kenduri jer.. Kekok gak mula2 datang sini.. Tapi loni (sekarang) makin seronok duduk sini..hihi..

Walaupun kedai biase jer.. Nasi minyak buatannya memang terbaik.. Terutama sambar ladanya.. Pedas gak woo.. Nasib baik aku tak suka pedas.. Kalau tak habis aku bedal..haha..

Senang jer kalau nak cari kedai ni.. Tepi jalan besar, bersebelahan dengan pasaraya tunas manja.. Buka waktu pagi sampai tengah hari.. Orang tak ramai mana tapi sentiasa ada..hehe..

{ 15 comments.. read them below or add one }

Khir Khalid Khir Khalid 07 Februari, 2014 02:39
Saya nak ingat kedai ni.. klu ke Paka mmg nak singgah.. thanks sharing Jie.. :)
Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 07 Februari, 2014 08:50
pepagi nie..lapar pulak tengok nasi minyak tu..
BM BM 07 Februari, 2014 09:08
Nampak macam pulut kuning pula... Unik tapi macam pelik le pekena nasi minyak diwaktu pagi... :)
Jie Susanos Jie Susanos 07 Februari, 2014 12:22
haha..hmpir sama kan.. jie pn mula2 dtg pelik gk..
msredcheesecake msredcheesecake 07 Februari, 2014 15:39
Sedapnya nampak.... Sambal nya manis tak?
Tetamu Istimewa Tetamu Istimewa 07 Februari, 2014 21:14
Saya belum pernah sampai ke Terengganu.
gadis pashmina gadis pashmina 08 Februari, 2014 11:19
wahh.. mcm sedap je.. nk pakat ajk family lh kalau smpai sne.. :)
ADILLA ADILLA 09 Februari, 2014 10:07
kat dungun, try g warung power, area bt48.. memang poweerrr la... :)
Wafi Remli Wafi Remli 09 Februari, 2014 16:40
Saya follow sini ye...No. 416!
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 12 Februari, 2014 02:15
memang sedap tu.. kena singgah kalau ke terengganu lepas ni..
Azlealee Bashir Azlealee Bashir 03 Mac, 2014 18:28
Nasi minyak ganu memang lain dari yang lain..sedap..kalau balik ganu..pagi mesti pekena nasi minyak..