Teringin Nak Makan

30.1.2014

Assalamualaikum..


Bila nak tahun baru cina ni..  secara automatik kepala kita akan terfikir sesuatu.. Mesti terasa nak makan buah tu.. Buah tu akan banyak dijual bila tahun baru cina.. Hari2 biasa susah lak nak jumpa..

Limau cina tak pun lokan.. Ke lokam.. Err, tak kisah la apa2 pun panggil.. Janji orang kampung aku panggil limau cina..haha..

Limau ni memang manis dan sedap, mudah lak nak buang kulitnya.. Masa jalan2 tanah merah hari tu.. Sempat bahan 3 kotak.. Bagi2 sikit kat family dan mertua.. Rezeki tu kena kongsi.. Baru berkat hidup..hehe.. 

{ 10 comments.. read them below or add one }

Sheila Salim Sheila Salim 30 Januari, 2014 12:48
Assalamualaikum jie, sheila memang teringin sangat. alhamdullilah semalam suami dapat sekotak daripada tempat kerja. terus sheila bantai 4 buah. fuhh layan siot. tak sangka hari ni dapat lagi sekotak kat office ni. alhamdullilah. sakan la makan buah limau ni. hehe selamat bercuti ya (",)
Nadya Dyana Nadya Dyana 30 Januari, 2014 13:11
dekat rumah Nad mmg bnyk la buah limau org bagi hehe ape agy mmg makan la :D
Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 30 Januari, 2014 13:28
dah tak larat dah tengok limau...
BM BM 30 Januari, 2014 14:11
Masa ni lah nak makan limau ni...murah sikit dr biasa. Tapi saya xboleh mkn banyak...nanti sakit perut, huhu
Lea Azleeya Lea Azleeya 30 Januari, 2014 14:17
klu dah teringin kene beli tu... hehehe..
Khai♥Rin : anies Khai♥Rin : anies 30 Januari, 2014 14:22
lately limau ni x manis la xtau knape
Abak Lorong Cinta Abak Lorong Cinta 31 Januari, 2014 06:10
Ala teringin jugak.....aaaaarrgghh!!