10 Disember 2013

Tip Di Mesin ATM

10/12/2013

Assalamualaikum..

Apa khabar korang semua, Kad Atm sekarang ni memang penting.. Nak pergi mana2 mesti bawak, betul tak.. Kalau tertinggal kad, aku la.. Memang pusing balik.. Mana ada bawak duit banyak2 dalam dompet ni..

Korang mesti risau kan bila pergi mesin Atm sorang2, tempat gelap dan takde orang pulak tu.. Siapa pernah terkena.. Walaupun aku tak pernah kena pow lagi, mesti kawan2 blogger pernah terkena kan..

Aku nak kongsi sedikit tip berguna semasa di mesin Atm.. Aku memang amalkan, rugi woo tiba2 duit hilang bila check..

  1. Periksa kawasan mesin ATM
  2. Bawa rakan
  3. Lindungi no pengenalan peribadi(pin)
  4. Bantuan orang tidak dikenali
  5. semak resit ATM
Semoga berguna untuk kita semua.. Rujukan asal Kosmo..

5 comments:

  1. resit jgn buang sbb itu bukti yg plg berguna ...

    BalasPadam
  2. T kasih diatas tips peringatan ini Jie..

    BalasPadam
  3. tips yang berguna.. pernah terjadi kepada kakak kawan yang diragut selepas mengeluarkan duit dari mesin atm.. sangat merbahaya...

    BalasPadam
  4. Ya, kalau boleh pergi berdua untuk lebih selamat.

    BalasPadam