Tip Di Mesin ATM

10/12/2013

Assalamualaikum..

Apa khabar korang semua, Kad Atm sekarang ni memang penting.. Nak pergi mana2 mesti bawak, betul tak.. Kalau tertinggal kad, aku la.. Memang pusing balik.. Mana ada bawak duit banyak2 dalam dompet ni..

Korang mesti risau kan bila pergi mesin Atm sorang2, tempat gelap dan takde orang pulak tu.. Siapa pernah terkena.. Walaupun aku tak pernah kena pow lagi, mesti kawan2 blogger pernah terkena kan..

Aku nak kongsi sedikit tip berguna semasa di mesin Atm.. Aku memang amalkan, rugi woo tiba2 duit hilang bila check..

  1. Periksa kawasan mesin ATM
  2. Bawa rakan
  3. Lindungi no pengenalan peribadi(pin)
  4. Bantuan orang tidak dikenali
  5. semak resit ATM
Semoga berguna untuk kita semua.. Rujukan asal Kosmo..

5 comments.. read them below or add one

Qaseh Wee Qaseh Wee 11 Disember, 2013 00:26
resit jgn buang sbb itu bukti yg plg berguna ...
Khir Khalid Khir Khalid 11 Disember, 2013 02:31
T kasih diatas tips peringatan ini Jie..
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 11 Disember, 2013 13:02
tips yang berguna.. pernah terjadi kepada kakak kawan yang diragut selepas mengeluarkan duit dari mesin atm.. sangat merbahaya...
Tetamu Istimewa Tetamu Istimewa 14 Disember, 2013 19:35
Ya, kalau boleh pergi berdua untuk lebih selamat.