Apa-Apa Pun Kita, Jangan Malu

16/12/2013 

Assalamualaikum..

apa khabar semua, semenjak balik kampung ni..rasa macam tak cukup rehat jer. Ada jer program nak buat..haha..Seronok lak tu..

Kita tinggalkan yang seronok tu dulu..hehe.. takdi, masa godek2 facebook..Terjumpa dan tertarik dengar ayat2 dibawah..

Jangan malu terlihat
MISKIN
Malu lah ketika kita
pura-pura
KAYA

Dikalangan masyarakat kita sekarang ni, tak dinafikan makin ramai yang jadi macam ni.. Sanggup berhabis duit semata2 nak orang tengok kita kaya.. Walaupun berhutang sana, berhutang sini..

Semoga dijauhkan sifat2 macam ni..

{ 13 comments.. read them below or add one }

ikhwan yusuff ikhwan yusuff 16 Disember, 2013 21:06
suka ayat tu..betul sangat2..ukur baju di badan sendiri
Mime MF Mime MF 16 Disember, 2013 22:37
betul..lebih suka jd biar papa asal bergaya..
cik amal cik amal 16 Disember, 2013 22:43
amal minta sgt dijauhkan.. aamiiin aamiiin
Khir Khalid Khir Khalid 17 Disember, 2013 01:40
Bergaya lebih je tp sengkek buak shj merugikan, tp buat menambah dosa riak je.. :D
Azlealee Bashir Azlealee Bashir 17 Disember, 2013 09:33
Semoga kita dijauhkan daripada sifat yang begini.amin.
Azlan Strider Azlan Strider 17 Disember, 2013 12:47
semoga dijauhkan daripada perangai macam nie..thanks 4 da reminder bro...kekadang kerana nak style punya pasal, orang sanggup berlagak dia kaya sehingga memudaratkan orang lain dan diri sendiri...

Regards,
-Strider-
acik idah acik idah 17 Disember, 2013 13:39
Teringat masa kami pergi Medan tempohari... maid idah tahan beca motor... dan tawar harga untuk 2 buah... idah naik dengan husband dan maid naik dengan anak... diperjalanan, penunggang beca motor tu tanya pada maid idah siapa didepan tu... (bertanya akan suami idah) maid idah pun beritahu la majikan saya... hehehe... penunggang beca motor tu seakan tak percaya... katanya tak macam orang senang pun... hehehe... sebab suami idah tu suka pakai t-shirt lusuh dan selipar... :D
Qaseh Wee Qaseh Wee 17 Disember, 2013 20:29
sanggup habiskan duit utk beli smartphone ... semoga mereka sedar yg perkara begini akan menyusahkan mereka akhirnya nanti .
Aku Penghibur Aku Penghibur 17 Disember, 2013 21:06
kita kena berpijak di bumi yang nyata
Kathy R'bain Kathy R'bain 17 Disember, 2013 21:30
kena ukur baju di badan sendiri..
Tetamu Istimewa Tetamu Istimewa 17 Disember, 2013 23:03
Biar kita miskin wang ringgit, jangan miskin budi pekerti dan iman.