03 Oktober 2013

Beli Anak Pokok Rambutan

Assalamualaikum.. 


Lama tak pergi Pasar Tani.. Hari ni dapat gak aku pergi, Mujur Akak ajak.. Aku memang nak pergi sana sebab nak cari anak pokok rambutan.. Asyik lupa jer..hehe..

Pasar Tani Taman Bendahara (Pengkalan Chepa) dekat dengan Hypermarket Pantai Timur.. Orang Kota Bharu mesti kenal tempat ni.. Walaupun dah pukul 11 pagi tapi orang ramai lagi..

Macam2 jenis anak pokok ada

Anak pokok rambutan

Pusing punya pusing, jumpa gak kedai yang jual anak pokok ni.. Rambutan Anak Sekolah.. Orang kelantan panggil, kalau kat lain tak tau la panggil apa.. Satu pokok 6 ringgit, Aku beli 2 pokok.. Akhirnya dapat beli gak...

8 comments:

  1. Wah seronok tu.. tp lama juga nk tunggu dia membesarkan :)

    BalasPadam
  2. wahh beli anak pokok..nak tanam di rumah sendiri ?

    BalasPadam
  3. Amboi rajinnya..tanam pokok rambutan..=D

    BalasPadam
  4. kena semai baik2 ni. rambutan anak sekolah sedap tu. kecik2 tapi sedap

    BalasPadam