11 September 2013

Bagi Aku Orang itu Hebat

Assalamualaikum..

Pernah tak korang tengok.. Walaupun orang tu selalu jer kena kutuk, perli atau pun kena marah tapi dia tak marah pun.. Boleh lagi tersenyum walau hati terluka.. Aku belum jumpa lagi, yang panas baran banyak la.. Mungkin pembaca blog ini, ada yang sudah jumpa..

Kagum kalau jumpa orang yang mempunyai sifat macam ni..  Susah tu nak sabar kalau ada yang hina kita.. Aku pun rasa tak boleh sabar.. Kata2 dekat bawah ini memberi motivasi dekat aku..

Sumber facebook

Orang yang hebat tidak akan
melenting apabila dicaci..
ia akan terus tersenyum,
bersabar dan mendoakan yang
baik2..

12 comments:

  1. Sy da jumpa...dan dia ialah org yg sy syg ketika ni .... alhamdulillah... :-)

    BalasPadam
  2. x dapat lah nak tahan sabar lama2 huhu

    BalasPadam
  3. memang nak cari kesempurnaan itu mungkin tak akan jumpa dik....manusia nie...orang jentik sikit...memang kuat melinting...hihihi....

    BalasPadam
  4. tiba2 terfikir sendiri, hebatkah saya??? heee....

    BalasPadam
  5. kata2 yg membuat hati tersenyum..=)

    BalasPadam
  6. hanya insan berjiwa besar mampu melakukannya..

    BalasPadam
  7. masa zmn sekolah saya dulu , ada seorg pelajar lelaki . sentiasa senyum nampakkan baris giginya . kena marah cikgu pun senyum . ustaz suka tul kat dia ...

    BalasPadam
  8. rasanya xkn ada kot..ni mcm sifat Rasulullah..kalau ada dan pernah jmpa..dia mmg beruntung =) sbb bkan sng nk jmpa org mcm ni..

    BalasPadam
  9. mmg sukar nak pupuk an..hoho! >.< kdg2 sukar nak kawal emosi..

    BalasPadam