Lama Tak Tengok Pokok Bunga Ini


Selamat pagi semua.. Tengah buat kerja takdi ternampak pokok bunga yang macam gambar kat atas tu.. Apa lagi,snap terus la.. Lama tak tengok bunga ni.. Bunga kertas orang panggil kan..tak tau la kat tempat korang panggil apa.. Bunga dia ada banyak caler.. Cantik kalau tengok.. Dulu dekat kampung banyak tanam pokok bunga ni.. Sekarang susah nak jumpa.. Masa mak ada,suka dia tanam pokok ni.. Emm,masukkan dalam blog.. Buat kenangan..huhu...

posted from Bloggeroid

{ 16 comments.. read them below or add one }

Ayuni Ayuni 27 Ogos, 2013 07:53
jarang jugak nmpk kt kl...
TelingaBulat TelingaBulat 27 Ogos, 2013 08:22
pokok kertas ni byk je kt sini tp paling byk kt kawasan kg..TB nye kg arwah nenek ske tanam,dia ade macam2 warna..dan pokok ni sng gugur bunga..ari2 nk kene sapu ajee ;)
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 27 Ogos, 2013 09:17
bunga kertas..

dlu ada juga pastu mak bg jiran.
ekin schmidt ekin schmidt 27 Ogos, 2013 13:06
kl mmg susah nk tgk tp ade je tanam sbelah rumah ni ..
kat kg mmg byk sbb mak sketanam pokok kertas ni...
Bin Muhammad Bin Muhammad 27 Ogos, 2013 13:43
Bunga kertas atau bourgenvilla.. Cantik dan pelbagai warna. Pokok bunga yg mudah di tanam dan di jaga.
Dhia Dirham Dhia Dirham 27 Ogos, 2013 15:10
bougenvilla jiran depan rumah ada tanam. :)
mujahidah maisarah mujahidah maisarah 27 Ogos, 2013 19:47
bunga kertas! aah..kat kmpung mama ada la bunga ni.
Che Rosliza Che Mat Che Rosliza Che Mat 27 Ogos, 2013 21:34
pokok bunga kertas ya...kat kampung mak mertua banyak...
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 27 Ogos, 2013 22:11
akak pun panggil bunga kertas juga.. ada nama lain ke?
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 27 Ogos, 2013 23:17
bro..jemput join GA disini > http://kakikerja.blogspot.com/
siti ZAHARA siti ZAHARA 28 Ogos, 2013 11:50
a'ah zara pun pnggil bunga kertas..=D
Kathy Rbain Kathy Rbain 28 Ogos, 2013 14:32
yer..kami pun panggil bunga kertas jugak ni..tajam ni..
S.K.A S.K.A 30 Ogos, 2013 10:13
kt rumah ambe ada lg..besar la jugak..selalu kena duri tajam dia..kalau rendang mmg cntik
AiSyA LiEzA AiSyA LiEzA 30 Ogos, 2013 17:07
aah... bunga kertas... ehhee.. kat rumah sy pun ada...byk caler.. =)
Tetamu Istimewa Tetamu Istimewa 01 September, 2013 19:18
Saya memang suka tanam pokok bunga kertas. Kalau boleh nak buat koleksi. Memang tahan lama bunganya.