27 Ogos 2013

Lama Tak Tengok Pokok Bunga Ini


Selamat pagi semua.. Tengah buat kerja takdi ternampak pokok bunga yang macam gambar kat atas tu.. Apa lagi,snap terus la.. Lama tak tengok bunga ni.. Bunga kertas orang panggil kan..tak tau la kat tempat korang panggil apa.. Bunga dia ada banyak caler.. Cantik kalau tengok.. Dulu dekat kampung banyak tanam pokok bunga ni.. Sekarang susah nak jumpa.. Masa mak ada,suka dia tanam pokok ni.. Emm,masukkan dalam blog.. Buat kenangan..huhu...

posted from Bloggeroid

16 comments:

  1. jarang jugak nmpk kt kl...

    BalasPadam
  2. pokok kertas ni byk je kt sini tp paling byk kt kawasan kg..TB nye kg arwah nenek ske tanam,dia ade macam2 warna..dan pokok ni sng gugur bunga..ari2 nk kene sapu ajee ;)

    BalasPadam
  3. bunga kertas..

    dlu ada juga pastu mak bg jiran.

    BalasPadam
  4. kl mmg susah nk tgk tp ade je tanam sbelah rumah ni ..
    kat kg mmg byk sbb mak sketanam pokok kertas ni...

    BalasPadam
  5. Bunga kertas atau bourgenvilla.. Cantik dan pelbagai warna. Pokok bunga yg mudah di tanam dan di jaga.

    BalasPadam
  6. bougenvilla jiran depan rumah ada tanam. :)

    BalasPadam
  7. bunga kertas! aah..kat kmpung mama ada la bunga ni.

    BalasPadam
  8. pokok bunga kertas ya...kat kampung mak mertua banyak...

    BalasPadam
  9. akak pun panggil bunga kertas juga.. ada nama lain ke?

    BalasPadam
  10. bro..jemput join GA disini > http://kakikerja.blogspot.com/

    BalasPadam
  11. a'ah zara pun pnggil bunga kertas..=D

    BalasPadam
  12. yer..kami pun panggil bunga kertas jugak ni..tajam ni..

    BalasPadam
  13. kt rumah ambe ada lg..besar la jugak..selalu kena duri tajam dia..kalau rendang mmg cntik

    BalasPadam
  14. aah... bunga kertas... ehhee.. kat rumah sy pun ada...byk caler.. =)

    BalasPadam
  15. Saya memang suka tanam pokok bunga kertas. Kalau boleh nak buat koleksi. Memang tahan lama bunganya.

    BalasPadam